*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Tips på egen hårinpackning

Av Sofia - 11 mars 2010 15:36

Ja brukar göra egen hårinpackning när ja sitter i badet och det är väldigt bra i alla fall för mitt hår. Tänkte tipsa er om hur ja gör då :)


Du ska "stavmixa" en advokado. Ha sedan i lite olivolja. Blanda så att oljan blandas in bra. Detta räcker egentligen, fast man kan ha i lite honung eller kokosmjölk för lukten eller båda två.


Blanda i allt i håret och trä över en plastpåse. Sitt hur länge du vill, ju längre dessto bättre. Billigt och bra utan massa kemikalier!


Om ni inte har en stavmixer kan man mosa för hand fast det e svårare att få det bra. Köp en väldigt mogen advokado i vilket fall, det blir alltid bästt reslutat :)


PS. Det går med bara olivolja med. Tänk på att schamponera nog efter


 

 
 
Bella

Bella

11 mars 2010 15:53

Tog faktiskt detta tipset från din andra blogg och det funkar ju faktiskt. Olivolja kan hjälpa mot mycket det. Synd att det e så dyrt bara!
//Bella*

http://truelies.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

11 mars 2010 16:06

Ja det gör ju det... fast ja brukar se det så att det i alla fall är billigare än att köpa nån dyr hårinpackning hos frissan!

 
Ingen bild

Isa

28 december 2012 01:55

Hur mycket olija ska man ha då ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards