*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 30 mars 2010 14:09

Tv3

21:00 The mentalist
22:00 Top chef


Kanal 5

21:00 CSI NY - trilogin del 2
21:55 Cougar town
22:25 Christine

(Desperate Housewifes har alltså utgått idag pga av CSI)


Dagens Film: 01:55 Wild wild West kanal 1


      Av Sofia - 30 mars 2010 14:04

      Jag undrar hur det uttrycket egentligen kom till och hur den personen tänkte... om man älskar nån så ska man slå den för att? Vad vinner man på det? Knappast nån respekt eller att bli mer älskad tillbaka. Slår man en person så blir ju inte den personen bättre på nåt vis fast det verkar fortfarande finnas folk som tror det...


      Skriver denna tanken pga av en sak ja läste i tidningen...

      Av Sofia - 30 mars 2010 13:52

      Igår kväll/natt såg jag Pinapple express, har sett den en gång innan och då gillade ja den faktiskt mer än ja gjorde igår. Visst den e fortfarande ganska rolig fast första gången skrattade ja mer.


      Handling: En kille åker till sin langare och ska handla lite att röka. Han får något unikt och nytt av langare som heter Pinapple Express. När han sedan ska hem till en kille och lämna ett brev via jobbet så bevittnar han ett mord från sin bil. Problemet är att han slänger fimpen på marken och mördarna kan snart leta upp honom...


      Det låter kanske inte som en komedi fast ja lovar att det e det ;)


      Betyg: ***

       

      Av Sofia - 30 mars 2010 13:40

      Gud så rädd jag blev idag när jag vaknade... såg att det låg en katt mitt ute på vägen och utan glasögon kunde ja inte se om det va Selma eller nån annan katt. Fick slänga på mig kläder och springa ut!!! Som tur va var det inte Selma utan nån katt ja inte sett förut. Sedan kom en till likadan (svart), ja hoppas verkligen inte det ska komma nya katter och jaga och slåss med mina nu. Det har varit så lugnt och skönt ett tag...

       

      Av Sofia - 30 mars 2010 13:38

      Egentligen borde ja nog göra om mitt dygn så det blir som ett "vanligt" dygn, just nu sover ja för länge och e vaken alldeles för länge. Somnade runt 04.00 igår.


      Hur ändrar man sitt dygn?? :)

      Av Sofia - 29 mars 2010 23:08

      Ibland blir ja så trött på saker som ska vara gratis... Jag hade precis skrivit in 500 filmer i mitt film register och då vill den plötsligt ha betalt! Blir så jävla irriterad på sånt. Det har tagit jätte lång tid att lägga in alla filmer med betyg och sånt. Så fick snällt betala... TRÖTT JAG BLIR!

      Av Sofia - 29 mars 2010 20:14

      Ja måndags kvällen för mig har ändrats lite då det ju är repriser på Spårlöst nu, så då får jag väl kolla på Hollywoodfruar. Just nu ser ja på Håkans tönt bar ;) Just nu tjafsar dom om Ris ala malta, vilket är ett väldigt stort världsproblem, i alla fall för dom :)

      Av Sofia - 29 mars 2010 19:48

      Vad skulle du göra då? Har funderat på det här med döden och så lite på senaste. Eftersom morfar e sjuk så har det kommit ganska naturligt fast det är en sån otroligt svår tankegång. Ingen vet ju vad som händer efter döden. Fast det finns så otroligt många idéer om vad som händer...


      Vad tror du händer? Jag vet faktiskt inte vad jag tror. Jag tror inte på Gud men samtidigt vill ja ju tro att det händer nåt efter döden...

      Ovido - Quiz & Flashcards