*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Hemlösa katter som jag räddat undan ett liv på gatan...

Av Sofia - 17 augusti 2010 14:25

När jag bodde i hus så var jag väldigt aktiv inom hemlösa katter och egentligen vill ja inte ens tänka på hur många som ja räddat för det är för många! Det gör mig så ont att djur som inte gjort nån nåt går såna hemska öden till möte. Tänkte visa er lite kort på några av dom som bott hos mig och vad de varit med om...


      Dessa sötisar kom ifrån ett stall med sina mamma och två syskon. De var helt friska när de kom men om jag inte tagit hem dom hade de blivit avlivade då han som hade dom inte fick sålt dom.



Detta är mamma Puma som kom till mig med sina 4 dagar gamla bebisar, 5 stycken. Hon hade bott hos en missbrukare ute i en övergiven stugen. Hon hade ett rep som halsband som hade skärt sönder halva hennes hals. Hon hade en kraftig ögoninfektion som sedan gick över på barnen. Under tiden hos mig fick hon 4 extra bebisar som då var 4 veckor. När två av hennes kattungar var 15 veckor så dog dom av olika anledningar. De andra mår idag bra i sina nya hem.


Pumas ungar, varav de två i mitten var de två som dog


Alla tillsammans


Detta var min första stödfamilj som kom ändå från Skåne med sin mamma. De hade klamydia, det sätter sig i ögonen på katterna som ni tydligt ser på bilden.


Sedan Smilla var en av de sista katterna som ja förlöste. Hon var väldigt svag när hon kom till mig så hon klarade inte av att föda ungarna helt själv. Det blev 3 ungar, varav en var dödfödd.


Detta är hennes två helt underbara bebisar


Dessa sötisar kom med ett till syskon från Uddevalla, de hade blivit utslängda i en låda men mådde ändå ganska bra när de kom, mamman vet vi inget om.

 
 
Vivi

Vivi

17 augusti 2010 14:52

Bra gjort! Vi tog hand om väldigt mycket djur när vi bodde på Öland, de tar mycket kraft men ger också väldigt mycket ! :)

http://www.missvivis.se

 
Johanna

Johanna

17 augusti 2010 20:27

ja boktips är aldrig fel =) kolla hela kategorin, där finns en del =)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
❤♫ ♥ Cecilia ❤♫ ♥

❤♫ ♥ Cecilia ❤♫ ♥

7 december 2010 23:48

Förstår att du är lika stor djurvän jag som.
Underbart att se någon som hjälper utsatta djur.

Dom var fruktansvärt söta :-)

Du får förresten gärna vara med i min tävling på bloggen.

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

22 februari 2011 18:13

Vilken hjältinna du är som hjälper en massa katter!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Sofia

22 februari 2011 18:15

Tack! Det är ett hästjobb men det ger otroligt mkt tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Ovido - Quiz & Flashcards