*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 7 augusti 2010 13:03


Handling


Julia är en väldigt lycklig kvinna som bor i New York. Hon har en bra jobb, ett bra äktenskap och två underbara barn. En dag när hon är ute i parken och leker med maggie, hennes minsta på 3 år så vänder hon ryggen till i 1 minut och sen är maggie borta. Hon letar förtvivlat överallt utan att hitta henne någonstans. Det går 15 år och maggie flyttar från stan och skiljer sig men de hon jobbar för vill att hon börjar jobba i New York igen och hon kan inte säga emot. Hon skaffar en lägenhet där och försöker så smått börja umgås med sin son igen. En dag träffar hon en tjej som på något sätt påminner henne om maggie och hon hjälper denna tjejen med en mängd olika saker bl.a får tjejen bo hos henne ett tag. När hon presenterar tjejen för sin familj blir dom väldigt upprörda då denna tjejen också heter maggie. Frågan är bara om hon hittat sin försvunna dotter eller om hon bara går i drömmarnas värld??


Personliga reflektioner


Jag gillade verkligen idén till denna filmen på något sätt och jag hade förväntat mig mer spänning och lite mer av handlingen. Det stora problemet i denna filmen är att man får reda på så lite om försvinnandet. Efter att hon letat i parken i ungefär en minut så hoppar filmen till 15 år efter händelsen så man får egentligen inte ens reda på om de polisanmäler försvinnandet eller inte. När 10 minuter har gått av filmen så har flickan redan försvunnit så ja skulle vilja att det var mer info innan försvinnandet, typ lite om deras familj och så. Vissa stunder i filmen så tror jag bara att hon är lite koko och har trott att hon har ett barn som egentligen inte har funnits. Lite synd för filmen kunde ha varit väldigt mycket bättre om de bara lagt ner lite mer tid på detta.


Skådespelar insatser


Skådespelarna gör ett bra och trovärdigt jobb, väldigt lite personer som är mer i filmen på ett sätt. Det handlar nästan bara om Julia, maggie och Chris (Julias son). Jag tänkte nog att denna filmen mer skulle handla om hur det är efter man förlorat ett barn, vad som händer när man polisanmält osv men denna handlar bara om hennes ensamhet och att hon vill ha tillbaka sin dotter, inget däremellan så att säga. Skulle mitt barn försvunnit skulle jag inte vilja se denna filmen eftersom hela hennes liv raseras efteråt.


Info


Originaltitel: The Girl in the Park
Genre: Drama
Regissör: David Auburn
Utgivningsår: 2007
Längd: 106 min


Skådespelare


Sigourney Weaver ... Julia Sandburg
Kate Bosworth ... Louise
Alessandro Nivola ... Chris
Keri Russell ... Celeste
David Rasche ... Doug
Elias Koteas ... Raymond 


 

Av Sofia - 6 augusti 2010 13:03

Ja trodde aldrig att ja skulle kunna sakna någon så mycket som jag saknar morfar. Jag visste såklart att jag skulle sakna honom mycket men inte så här. Varje gång det händer något så vill jag ringa honom och berätta det, jag glömmer av att han inte finns längre och jag drömmar massa drömmar om honom. Nu är det över 2 månader sen han dog men jag kan bara inte fatta att han är borta, det kommer aldrig finnas någon annan som honom i mitt liv...


 

Av Sofia - 6 augusti 2010 12:57

Idag känner jag mig faktiskt piggare än jag gjort på hela veckan så det känns väldigt bra, trots sönder hostade lungor och revben... men nu går det mot bättre tider det känns :)


Sitter och planerar min och Camillas tjejhelg och i år bär det av till Borås, ska bli jädrigt kul!! Bo på Hotell och bara ha det jävligt kul, känns som jag behöver det efter det här tuffa året...

Av Sofia - 5 augusti 2010 12:42


Death at a funeral


Handling



Denna filmen är lite svårt att skriva en handling om då den har så otroligt många karaktärer och händelser att berätta om men jag ska försöka göra mitt bästa. Filmen handlar om en man som har dött och på begravningen ska hela tjocka släkten synas som aldrig syns annars och då går allt åt hel**** kan man lugnt säga. för det första får dom reda på att deras pappa har hans en älskare och han pressar dom nu på pengar. Deras brors dotters kille råkar få i sig en drog innan begravningen så han är hög hela tiden. De två syskonen var pappa har dött, tjafsar om precis allt de kan tjafsa om och alla andra i filmen ställer till med någon egen scen i filmen, frågan är bara om de nu kan avsluta denna dagen som vänner?



Personliga reflektioner



Som ja sa är denna filmen otroligt svår att skriva en handling om för det handlar precis lika mycket om många personer så man vet inte riktigt vem som står för huvudrollen. För övrigt så gillade jag filmen, och ja fick mig en del goda skratt. Otroligt många kända ansikten är med och speciellt roligt tyckte ja va att se Danny Glover, Lawrence och Rock. Detta är verkligen en rörig film men absolut inte så rörig att man inte förstår handlingen. En perfekt komedi för en rolig hemmakväll!



Info


  • Originaltitel:Death at a Funeral
  • Land:USA
  • Språk:Engelska
  • Ålder:Barntillåten
  • Distributör:Sony Pictures
  • Inspelningsår: 2009
  • Längd: 92 min

Skådespelare



Keith David ... Reverend Davis
Loretta Devine ... Cynthia
Peter Dinklage ... Frank
Ron Glass ... Duncan
Danny Glover ... Uncle Russell
Regina Hall ... Michelle
Kevin Hart ... Brian
Martin Lawrence ... Ryan
James Marsden ... Oscar
Tracy Morgan ... Norman
Chris Rock ... Aaron
Zoe Saldana ... Elaine (as Zoë Saldańa)
Columbus Short ... Jeff
Luke Wilson ... Derek
Regine Nehy ... Martina 

 

Av Sofia - 5 augusti 2010 12:39

Jag kunde inte sova inatt pga av min hosta så satt och kollade lite på tv. Såg ett program som heter Jakten på nätpedofilerna, tror ja, och gud vilka jävla äcklen det finns alltså.... man blir ju mörkrädd. Vissa killar kom dit för att ha sex med en 13 årig pojke och vissa kom dit för att ha sex med en 13 årig tjej. Fy fan va äckligt!!! Vissa av gubbarna var ju långt över 30 år, vissa 40. Fan va killar kan va svin alltså!! (Ja vet att tjejer med kan vara det men inte i denna utsträckningen)

Av Sofia - 4 augusti 2010 18:16

Ja den hostmedicinen som ja fått utskrivet av läkaren heter Cocilliana, vet inte om ni hört talas om den men den e väldigt stark och innehåller morfin. Jag hoppas verkligen denna ska hjälpa för klarar snart inte av min hosta längre...


Cocillana... hur fasen låter det?? Låter ju som en feststad i nåt utländskt land eller nån drog av nåt slag  


Av Sofia - 4 augusti 2010 18:11

Eftersom jag fortfarande är lite sjuk och var hemma ifrån jobbet idag var ja grymt sugen på nån ny film så kollade på The Last song, jag älskar Greg Kinnear men Cyrus har inte övertygat mig än men jag gillade verkligen den. Här kommer min recension:


Handling


Filmen handlar om en tjej som heter Ronnie(Cyrus). Hon är lite av den rebelliska typen och hon går sin egen väg. Under sommaren ska Ronnie och hennes bror Jonah åkte hem till sin pappa under lovet och Ronnie har fortfarande inte kommit över föräldrarnas skilsmässa och är ständigt arg på sin pappa. Hon och hennes pappa har haft en väldigt nära band till varandra innan och de satt alltid och skrev sånger ihop då Ronnie både kan sjunga och spela piano. Denna sommaren har i alla fall Ronnie bestämt sig för att var förbannad på sin pappa men så blir inte fallet. Ronnie blir kär i en kille som heter Will och hennes intresse för musiken blomstrar upp igen. Hon får en del kärleksproblem och pappan och hon kommer vandra nära igen, när allt är som bäst ramlar han ihop och Ronnie och hennes bror får då redan på hur sjuk pappan är i lungcancer och nu bestämmer sig Ronnie för att vara där med sin pappa ändå tills slutet...


Personliga reflektioner


Jag gillar verkligen såna här typ av filmer som får en att känna. Den första timmen är ingenting direkt sorgligt utan då handlar den mest om kärlek och filmen visar att även om man en gång kommit ifrån en förälder så kan man alltid hitta tillbaka till varandra. Filmen har lite av varje och man förstår ganska snabbt att slutet kommer att bli sorgligt, det förstår man nästan innan man sätter på filmen med tanke på att den heter The Last Song. Största delen till varför en sån här film berör mig är det första musiken och människor som faktiskt lever för den och älskar musik mest av allt, sen sjukdomen, för det finns så otroligt många människor där ute som får cancer eller andra sjukdomar och man kan inte annat än tänka på dom man förlorat.


Skådespel


Jag har alltid varit ett fan av Greg Kinnear, jag tycker alltid att han spelar sina roller så trovärdigt och bra så även i denna filmen. Han gör verkligen att filmen känns äkta. Jag tycker även att Cyrus spelar väldigt bra men en sak ja inte tycker passar så bra in är hennes dialekt. Eftersom föräldrarna inte har den dialekten så blir det lite konstigt även fast ja i vanliga fall gillar hennes dialekt. Jag tycker verkligen att Cyrus har mognat mycket och hon passade perfekt för denna rollen. Ronnies bror i filmen spelas av Bobby Coleman och han gör verkligen ett toppen jobb för att vara så ung.

Miley Cyrus ... Ronnie Miller
Greg Kinnear ... Steve Miller
Bobby Coleman ... Jonah Miller
Liam Hemsworth ... Will Blakelee
Hallock Beals ... Scott
Kelly Preston ... Kim
Nick Lashaway ... Marcus
Carly Chaikin ... Blaze
Kate Vernon ... Susan Blakelee
Melissa Ordway ... Ashley


Soundtrack


Jag gillade verkligen all musik i filmen och de har verkligen lagt in låtar som passar till händelserna och självklart finns det med en del musik av Cyrus själv.
1. OneRepublic “Tyrant”
2. VHS or Beta “ Bring On The Comets”
3. Eskimo Joe “Setting Sun”
4. Miley Cyrus “When I Look At You”
5. The Paper Raincoat “Brooklyn Blurs”
6. Ra Ra Riot “Can You Tell”
7. Jose Gonzales “Down The Line”
8. Iron & Wine “Each Coming Night”
9. Miley Cyrus “I Hope You Find It”
10. Maroon 5 “She Will Be Loved”
11. Alpha Rev “New Morning”
12. Edwin McCain “Broke Down Hearted Wonderland”
13. Allstar Weekend “A Different Side of Me”
14. Valora “No Matter What”
15. The Ravonettes “Heart Of Stone”
16. Aaron Zigman “Steve’s Theme”


Info


Inspelningsår: 2009
Biopremiär: 7 maj 2010 i Sverige
Regissör: Julie Anne Robinson
Inspelningsplats: Tybee Island, Georgia
Manus: Nicholas Sparks
Längd 107 minuter 

 

Av Sofia - 3 augusti 2010 15:12

Ugly Betty är som sagt slut och ja tyckte att det va lite sorgligt men inget ja inte överlever. Jag visste hela tiden att det skulle bli hon och Danne till slut ;) Det komver säkert komma en Ugly Betty- The movie längre fram om vi har tur så vi får se hur det gick :)


Sedan vill ja också tillägga att Beverly Hills alla gamla avsnittet går nu på dagtid på 4:an och Tv 4+, ja gillar verkligen dom. Jag förstår inte hur USA kan ha så snygga killar som Brandon och Dylan!! Varför finns de inga såna män här??

 

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards