*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under september 2010

Av Sofia - 7 september 2010 13:34

Ikväll börjar äntligen idol igen... ja har längtat! Vet inte varför för egentligen men tycker om att ha olika program att följa. Ingen kommer slå Erik Grönwall och hans röst men det kanske finns nån mer där ute så kan komma 2:a efter honom  


Ska ni se idol?

Av Sofia - 7 september 2010 13:03

Hur fan kan man sitta och klaga på regerings beslut osv när man inte ens har röstat??!! Ja blir så trött. Hur svårt är det att sätta på tv:n, läsa partiens reklam lappar och bry sig lite om Sverige? Folk är så otroligt lata, de tror att de inte bryr sig om politik men när det inte blir som dom vill, då jädrar ska de lägga sig i! Så plugga på nu så ni vet vad ni ska rösta!


Jag såg på skolfront igår och det va väldigt intressant, alla partierna pratade om den fria skolan osv. Det tog mig en timme och sitta där och lyssna. Inte alls svårt. Till och med den latast kan klara av det!

Av Sofia - 7 september 2010 12:52

Är det bara ja som börjat tröttna på facebook?? Fattar inte hur vuxna människor kan slösa bort sin tid på att spela Farmville eller vad fasen det heter. Hatar alla dessa invites till saker ja inte ens vet vad det är. Vissa människors logg har ja stängt av för ja orkar inte läsa om allt de gör som ja knappt känner! Hade ja inte haft en massa vänner där som ja inte har någon annanstans så hade ja stängt mitt konto där.


Någon som känner som ja eller e ja helt ute och cyklar nu??

Av Sofia - 6 september 2010 19:06

Japp då var man hemma ifrån jobbet :) Handlat lite och måste säga att ja e grymt hungrig men vet inte vad ja e sugen på. Blir nog något med falukorv elelr köttfärs för det e det som finns i frysen. Köpte marinerade vitlöksklyftor i lösvikt idag! Det e så otroligt gott. Dyrt men gott!


För övrigt blir det nog ingen resa för oss nu i september :( Får bli i oktorber istället men då tycker ja reosrna är så dyra så får se om det blir något överhuvudtaget... Typiskt när ledigheten från jobbet krånglar  

Av Sofia - 5 september 2010 14:15

Ja solen verkar inte riktigt förstå att den skulle varit här för längesedan utan bestämde sig för att dyka upp nu istället :) Ska bli sol här tis och ons å då e jag ledig så det passar mig utmärkt! Tänkte att ja skulle stor tvätta en av dagarna men när ja kom ner till tvättstugan så var den under reparation???!! Ändå tills 16:e sep, det a fan inte klokt så nu måste ja gå över till andra huset och tvätta. Det suger lite måste ja säga eftersom ja inte kan lämna hundarna så måste ja släpa med dom också! Skit!


Idag har ja bestämt att ja inte ska kolla resor på hela dagen... får se hur det går. Ska inte kolla förrän ja vet att vi kan boka, tror inte ja kommer kunna hålla mig men ska försöka  


Idag har det inte hänt så mycket förutom att ja varit på byrggan med bror och köpt fisk som vi snart ska äta. Ska bli underbart gott!

Av Sofia - 4 september 2010 18:00

Ja nu har ja städat klart i garderoben och gud så mycket saker jag slängde. 4 stycken Ica påsar med kläder och annan skit. Jädrigt skönt att få gjort det kan ja lova   Sedan kom mamma hit och vo städade nere i förrådet och hon fick med en massa saker hem som var hennes. Så nu kan man äntligen gå in i förrådet ifall man vill ha ut nåt!


Här är före och efter bilderna från min garderob!


    Före


Efter

Av Sofia - 4 september 2010 12:24

Nu ska ja vara duktig och rensa min garderober här hemma. Ja hoppas kunnde rensa bort lite ksit och kanske få ner lite i förrådet ist'llet för att det ska stå här upp och ta plats. Eftersom min mamma bott här så finns en del av hennes saker kvar här och det ska nu till hennen  får ja hoppas :)

Av Sofia - 4 september 2010 12:00

Igår gjorde jag hemmagjord pizza. Underbrat god blev den. Jag köper alltid färdig pizza deg med tomatsås, den ser ut så här:

 


Jätte god blir degen och tomatsåsen är perfekt kryddad, kostar ca 25 kr, vilket ja tycker klart är värt det!


Sedan hade jag på lite ringar med lök

 


Sedan hade jag på skivade champinjoner, bacon och en ny burk ja köpte igår med någon form av antipasto med paprika, soltorkade tomater, squasch och oliver. På detta pressade jag vitlök och hade på lite cayenne.

 


Sist på med skivade tomater och sedan ost. Mums så gott det blev :)

 

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards