*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 30 november 2010 22:46

Ja nu har jag och min bror sett på två Wallander, Dödsängeln och Läckan. Ja är egentligen inte trött men förkylningen gör att det känns så. Jag är ledig imorn och det är mamma med så vi ska baka ihop imorn :) Mycket roligare än att baka själv.


Nu har det börjat komma in lite röster till Veckans med, vad roligt :) Jag tycker alla bloggarna är fina så ja hejar inte på nån!

Av Sofia - 30 november 2010 19:31

Egentligen skulle jag ha valt 3 bloggar men eftersom det var 4 som var godkända så tycker jag att vi tar med allihopa :)


Här är dom ni kan rösta på. En röst per blogg, man får rösta på sig själv. Man måste ha en godkänd blogg för att rösta. De som lägger röst utan en godkänd blogg räknas inte. Man får självklart raggaröster på sin blogg ;)


Ni skriver alltså numret i kommentaren som ni röstar på!


Blogg nr 1: Cajsa

 

Blogg nr 2: Yohanna

 

Blogg nr 3: Kiia

 

Blogg nr 4:  

Av Sofia - 30 november 2010 15:10

Alltså allvarligt talat så besöker jag aldrig en blogg igen som jag varit inne och kommenterat men som sen inte kommenterar något av mina inlägg. Visst jag besöker bloggar ibland som ja inte skriver nåt i men om ja skriver i nåns så vill ju ja att dom ska skriva tillbaka nåt i min.



Hur brukar ni göra?

Av Sofia - 30 november 2010 13:53

Tv3

20:00 I form med Anna Anka
21:00 Navy CIS
22:00 Bartenderskolan


Kanal4

19:30 Halv åtta hos mig
20:00 Äntligen hemma
21:00 House


Kanal5

19:00 Biggest loser
20:00 Operation skönhet
21:00 Win a date with Tad Hamiton


Jag undrar bara... varför inget Desperate Housewifes idag?? Står att det är tillbaka 7 dec men varför??    

Av Sofia - 30 november 2010 13:30

Ja gud som det blev... hamna framför poker istället för att baka som jag skulle. Blir lite trött på mig själv men spelade inget igår så var så sugen idag :) Jag har gått upp en nivå med och på denna nivån spelar folk mycket mer seriöst och satsar inte på en massa skit kort!


Får se om det kanske blir bak lite senare :)

Av Sofia - 30 november 2010 12:54

Betyg: ***


Handling

Ja vad gör man när man blivit till tack vare en spermadonator och man har chansen att träffa honom? Ja då träffar man honom! Denna filmen handlar om två barn vars mammor är lesbiska och när de ville ha barn så använde de sig av en spermadonator. Nu fyller ett av barnen, Joni, 18 år och hon kan om hon vill ta kontakt med sin och sin brors pappa och det väljer hon att göra. De åker och träffar honom, utan att mammorna vet och de blir positivt överraskad. N är mammorna väl får reda på det så blir inte dom lika glada. De väljer att också träffa honom men problemet är att en av dom börjar träffa honom lite i smyg. Frågan är bara vad som komemr hända nu, kommer mammornas förhållande att hålla och vad kommer barnen att säga?! 


Personliga reflektioner

Jag gillar på ett sätt handningen men tyvärr är skådespelet lite för dåligt. Jag älskar i vanliga fall Mark Ruffalo men i denna är han ingen höjdare. En av dom som gör dåligast insats tycker jag är Julianne Moore trots att hon är den kändaste i detta gänget. De som spelar barnen gör väl okej jobb. Filmen har en liten mysfaktor meninget större att hänga i granen. En okej film men tyvärr inte mer än det. En sak som jag gillar är att denna familjen känns så vanlig, skulle kunnat vara vilken famlij som helst. i Sverige ser vi inte ofta lesbiska leva med två barn och vara en "hel" familj utan någon pappa iblandad. Plus poäng för det!


Info

Biopremiär:17 september 2010 
Längd:1tim. 45min.
Skådespelare: Julianne Moore, Mark Ruffalo


 


    Av Sofia - 30 november 2010 12:05

    Ja det känns lite som att ja är uppstånden från de döda idag.. huvudet värker och min röst är totalt förstörd efter nattens hostattacker! Jag har druckit cocillana halva natten så är lite småttm groggy med  


    Idag är ja i alla fall ledig från jobbet och ska försöka, om det nu går, att göra lite nytta. Har planerat in bakning men vet inte om det blir idag eller imorn. Får se vad mitt lilla huvud orkar med...


    Vad ska ni hitta på för kul idag?

    Av Sofia - 29 november 2010 23:33

    Ja nu lägger ja ett litet inlägg här igen till Veckans Blogg. Ni måste bara vara med, inget att förlora! Imorn kl 20 avgörs det vilka 3 som kommer med. Var med och tävla här


    Nu blir det inget mer skriv av mig idag utan nu ska ja hoppa i säng och se nån mer film. Info om kvällens film kommer imorn..


    SOV GOTT alla bloggisar!

    Presentation


    Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

    Omröstning

    Hur gammal är du?
     10-15
     15-20
     20-25
     25-30
     30 eller äldre

    Tidigare år

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    Sök i bloggen


    Skapa flashcards