*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

The Kids Are All Right

Av Sofia - 30 november 2010 12:54

Betyg: ***


Handling

Ja vad gör man när man blivit till tack vare en spermadonator och man har chansen att träffa honom? Ja då träffar man honom! Denna filmen handlar om två barn vars mammor är lesbiska och när de ville ha barn så använde de sig av en spermadonator. Nu fyller ett av barnen, Joni, 18 år och hon kan om hon vill ta kontakt med sin och sin brors pappa och det väljer hon att göra. De åker och träffar honom, utan att mammorna vet och de blir positivt överraskad. N är mammorna väl får reda på det så blir inte dom lika glada. De väljer att också träffa honom men problemet är att en av dom börjar träffa honom lite i smyg. Frågan är bara vad som komemr hända nu, kommer mammornas förhållande att hålla och vad kommer barnen att säga?! 


Personliga reflektioner

Jag gillar på ett sätt handningen men tyvärr är skådespelet lite för dåligt. Jag älskar i vanliga fall Mark Ruffalo men i denna är han ingen höjdare. En av dom som gör dåligast insats tycker jag är Julianne Moore trots att hon är den kändaste i detta gänget. De som spelar barnen gör väl okej jobb. Filmen har en liten mysfaktor meninget större att hänga i granen. En okej film men tyvärr inte mer än det. En sak som jag gillar är att denna familjen känns så vanlig, skulle kunnat vara vilken famlij som helst. i Sverige ser vi inte ofta lesbiska leva med två barn och vara en "hel" familj utan någon pappa iblandad. Plus poäng för det!


Info

Biopremiär:17 september 2010 
Längd:1tim. 45min.
Skådespelare: Julianne Moore, Mark Ruffalo


 


     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Sofia - 27 september 2012 15:08

    Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

    Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

    Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

    Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

    Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

    Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

    Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

    Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

    Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

    Presentation


    Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

    Omröstning

    Hur gammal är du?
     10-15
     15-20
     20-25
     25-30
     30 eller äldre

    Tidigare år

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    Sök i bloggen


    Skapa flashcards