*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 29 november 2010 21:20


Titel: Reign over med / Vänner för livet      Betyg****


Handling

Filmen handlar om en man (A. Sandler) som förlorade hela sin familj under terrorattacken i New York den 11 september. Han stöter ihop av en slump med en gammal vän fråga collage och de börjar umgås igen. Vännen märker ganska snart att allt inte är som det ska men han hjälper honom tillbaka till ett stabilt och bra liv.


Personliga åsikter

Jag älskar denna filmen rejält mycket. Den berättar en sorglig historia men som sedan vänder till något bättre. Jag tycker att Adam Sandler gör en av sina bästa roller någonsin i denna, även Cheadle gör en toppen insats. Se den om ni inte redan sett den!


Övrigt om filmen

Inspelningsår: 2007

Speltid: 124 min

Positivt: Trovärdig & gripande handling / skådespel

Negativt: -

Regissör: Mike Binder

Skådespelare: Adam Sandler, Don Cheadle, Jada Pinkett Smith, Liv Tyler




Av Sofia - 29 november 2010 21:17

Ja nu ska ja snart lägga mig och se på en film, The kids are all right men Julianne Moore. Får se om den är något att ha, lovar att skriva en recension om den ikväll eller imorgon. Jag ska även lägga upp de recept jag snacka om de senaste dagarna, jag är inne i såna där "testanyttochgammalt" period, och det blir en del gott som tillagas här hemma då :)


Vi syns efter filmen  

Av Sofia - 29 november 2010 20:46

Nej efter att ha sett de sista intervjuerna men mammorna så är jag ännu mer besviken. Ja hatar när det är en massa hemlighetsmakeri, kan man inte säga som det är så ska man inte vara med i ett sånt program heller. Petra sa väl sanningen ganska rakt ut, men hon valde ju ingen heller. Linda höll på och sa att hon träffa någon men sa inte vem, Emma sa att hon och Andreas träffas men att hon är singel.


Man vet ju knappt mer nu... SUCK! Vill inte följa det programmet mer. Varför gick inte dessa intervjuer på tv? Tänk dom som kanske inte har tillgång till Internet eller av någon anledning inte kan se.


Jaja slut snackat om det! Stor besvikelse blev det i alla fall!

Av Sofia - 29 november 2010 18:59

Ja nu har jag varit och jobbat, men mår som sagt inte toppen så längtade bara hem. Väl hemam stod 5 hungriga katter och väntade på mat. En räv har synts till här uppe där jag bor så vågar inte släppa ut katterna när det är mörkt.


Nu har folk börjat anmäla sig till tävlingarna, anmäl dig du också! Finns inget att förlora :) Nu ska ja banemej sätta mig och se på Ensam mamma söker ansnittet!

Av Sofia - 29 november 2010 12:33

Ja nu äntligen kör vi igång en Veckans Blogg tävling igen! Det enda ni ebhöver göra är att länka till min blogg och säga att ni är med i tävlingen. Jag väljer ut 3 bloggar som sedan era vänner och bloggläsare kan rösta på! Superduper enkelt!


Ni behöver såklart också skriva en kommentar här, att ni vill vara med och glöm inte kontrollera så att din blogg adress stämmer.


Vinnaren: Du får ha länk till din blogg hos mig i en vecka, länken kommer synas i ett eget fält i vänster spalt :)


Imorn kl 20 utser jag de tre bloggarna som man sedan kan rösta på!


Lycka till!

 

Av Sofia - 29 november 2010 12:20

Ni vet igår så skrev ju jag om att vi startat upp en ny tävling på Aster´s. Jag har fått en som jag känner att bidra med lite nnya filmer till ett hemligt paket. Paketet kom fram idag och det är grymt bra filmer i, många nya men även många lite äldre bra! Så  ni måset bara vara med i tävlingen. Super lätt. Man får paketen precis innan jul så är det filmer man inte gillar så kan man ju ge bort dom i julklapp :=)


Så gå in och var med på Aster´s!

Av Sofia - 29 november 2010 12:16

ibland har jag såna där dagar då jag inte ens vill röra mig ur sängen, kroppen känns som den gått igenom ett halvt krig och huvudet ett helt krig. Idag var det i alla fall äntligen sol :) Ja ska jobba idag trots att jag fortfarande är förkyld och tror att ja har bihålsinflammation. Det är helt otroligt att man inte har råd att vara sjuk!


Ikväll får ni inte missa Ensam mamma söker på tv3play, börjar kl 18 men man kan ju se det hela kvällen! :)

Av Sofia - 28 november 2010 21:35

Jag har följt Ensam mamma söker nu hela hösten, inte missat ett avsnitt och jag har haft mina killfavoriter. Jag tror att jag har tyckt ungefär som mammorna :) Ja hoppades verkligen att Emma skulle ta Jimmie, då han kändes som den som var mest ärlig och passade henne mest - till slut gjorde hon det. Dom visade inte det direkt i tv utan de fick ja se nu efter på tv3play. Linda valde Christian och Petra valde ingen - det förvånade mig faktiskt! I tv3play fick man även se att Emma och Linda sa att sitautionen är förändrad. Antingen har tv3 gjort en fulning och lurats lite på nåt vis eller så är dom nte ihop med killarna dom vlade längre... och det gör mig väldigt besviken. Det är alltid så med det här programmet, inget håller!


Suck..!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards