*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 11 november 2010 14:47

Nu dessa tre veckor har ja jobbat lite extra eftersom jag var ledig när vi var bortresta och nu äntligen är ja ikapp med allt. Ja gillar verkligen mitt jobb men när jag jobbar + gör hemsidor när ja kommer hem så hinner jag inte så mycket annat. Nu ska ja vara ledig i 3 HELA dagar... kommer nog sitta vid datorn lite och jobba men behöver i alla fall inte åka någonstans :)


Så i helgen ska jag spela lite poker och bara ha det bäst  

Av Sofia - 10 november 2010 18:50

Usch så kallt det e ute alltså... vill aldrig mer gå ut :) Har frysit som bara den på jobbet idag för ja tog visst på mig för lite kläder så är väldigt frusen nu. Ska tända massa ljus och försöka få upp värmen. Här har det små snöat hela dagen men nu kommer det ännu mera...


Vill tipsa er om en body butter som jag bara älskar nu för tiden. Den finns i lukt kokos och pinacolada, om jag inte minns fel. Jag har kokos burken, den doftar helt underbart och man tänker på sol & sommar, den är ganska dyr men väldigt dryg. Smälter jätte bra in i huden efter en dusch eller bad :) Burken kommer ifrån Hawaiian Tropic

 


Av Sofia - 10 november 2010 10:53

Det är idag den 10 november och  snön på utsidan ligger, kanske 1 cm eller 2 nu. På vägen är det mest slask och det är 1+. Men på ett sätt tycker jag att det är mysig, utan slasken då, alla bara klagar och klagar. Konstigt att folk aldrig klagar på världssvält eller nåt annat som borde pratas mer om...


Igår såg jag i alla fall denna dokumentären på 1:an som jag väntat så på, handlar om 5 kvinnor arbetar med en organisation ,i Sydafrika, som heter Bobbi Bear. Barn vars föräldrar misshandlar och våldtar dom, där dom inte vet om de har mat för dagen, barn dör, där har vi något som vi kan klaga över!


Jag har ju länge suttit och funderat över ett fadderbarn och jag ska skaffa ett men har vi problem att välja vilken organisation jag vill använda mig av. Jag vill verkligen ha en seriös, där kan kan köpa saker eller skicka till fadderbarnet, där man får uppdatering oim hur det går osv. Finns så många organisationer att välja på, någon som vet någon som verkligen är bra?


     



Av Sofia - 9 november 2010 18:39

Ja nu har den första snön landat på Smögen, jag kan inte säga att det är i stora mängder men ligger väl en 2mm på trottoaren i alla fall. Så länge jag kan vara inne, tycker ja att det är ganska mysigt. Tänk om vi kunde få ha lite snö till jul, får se om tomten kanske fixar det i år ;)


Har ni snö hemma hos er än?

Av Sofia - 9 november 2010 10:44

Idag är det fan minus ute i alla fall, vinden kändes som isbitar och ja har verkligen ingen lust att gå ut idag alls men har man hundar så har man inget val :(


Sitter och läser Aftonbladet, blir förvånad över hur föräldrar till kriminella reagerar. Om deras barn ex skjutit flera stycken så säger dom att dom alltid uppfattat sina barn som snälla men hur bra känner man då egentligen sina barn? Var gick det snett? Jag tror inte att barn som haft en bra uppväxt går runt och dödar oskyldiga folk bara så där... Vad tror ni?

Av Sofia - 8 november 2010 11:52

Japp idag är jag hel ledig och ska försöka att göra lite nytta, har precis dammsugat halva lägenheten innan ja fastnade här :) Ska försöka tvätta också, har inte så jätte mkt tvätt men alltid skönt när allt är rent och man får passa på när man är ledig :)


Underbart väder är det också, sitter och försöker planera in när  jag ska åka till mamma i januari. Jag och min bror var och hälsade på henne i Gbg förra helgen och det va sååå mysigt. Ville inte åka hem, hon hyr längst upp på Lindholmen med utsikt över hela hamnen. Otroligt fint!


Här är lite bilder på utsikten från huset, mamma hyr i nedre våningen men hon ser precis lika bra ut över hamnen :)




Av Sofia - 5 november 2010 17:44

Ikväll ska ja testa att göra egna friterade räkor med wok :) Ska bli spännande, jag äger ingen fritös men brukar göra friterade bananer i kastrull så då borde det väl gå med räkor med. Missade ju Idol för gången när Danne åkte ut men idag ska ja fasen se om det så blir jordbävning ;)


Vem hejar ni på nu då? Jag ska bestämma mig efter ikväll vilken tjej ja ska hålla på

Av Sofia - 4 november 2010 12:08

Nu har ja varit ledig i två dagar och det e alltid lika skönt att vara ledig mer än en dag i rad för då hinner man göra så mycket mer. Jag har tvättat, städat, jobbat med hemsidorna och fått gjort en massa nytta :)


Nu ska ja ställa mgi och göra mat för att sedan traska iväg till jobbet. Ska bli skönt att jobba idag, fint väder e det med!


Turen hos veterinären gick så där, hon trodde att Eddie är en smuggelhund då han inte är reggad på Irland utan bara här  i Sverige. Så nu har ja tagit kontakt med jordbruksverket så de ska hjälpa mig att kolla upp det. Känns lite oroväckande men ja hoppas verkligen inte att det är så. Det var inget fel på Eddie i alla fall men Nova hade en kraftig ögoninfektion så nu måste jag behandla henne i 10 dgr. Stackars mammas lilla tös :(


Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards