*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 7 december 2010 12:14

Idag har huvudvärken blivit 2 ggr värre än den var igår och när jag vaknade av hundskäll så kände jag att jag bara ville dö! Ibland blir jag förundrat över att ja skaffat hundar, då jag verkligen hatar hundskall, det låter kanske dumt men ja äör völdigt lättskrämd och hundskäll är något av det värsta ljud jag vet! Men ja älskar mina hundar mest av allt (förutom) på morgonen.....


Min pappa var här och knackade på imorse, därav hundskällningarna, emn ja orkade inte öppna. Jag orkar inte med han mer snart! Mår dåligt bara av att se han ibland. Imorn fyller han dessutom 50 år! SUCK


Ni som har familjer med normala förlädrar ska vara så tacksamma! Det finns inget bättre än familjen men då ska dom vara tillsammans. Jag har mått pyton över mina pappa sedan jag var 12 år och det kommer inte ta slut förrän han dör. Så snälla, ni som har en familj, var tacksamma för dom, allt kan försvinna på en sekund!

Av Sofia - 6 december 2010 17:12

Ja klappar mig själv på axeln och berömmer mig själv lite. Egentligen har jag inte gjort nån sån stor prestation idag men med tanke på trötthet och huvudvärk så tycker jag att ja kämpat på bra. Håller på att tvätta, gjort mat till mamma och bror, rensat ur kylen, bäddat rent, rastat hundar (2 ggr) och nu ska jag baka nåt gott bröd tänkte jag :)


Vad har ni gjort för kul idag??

Av Sofia - 6 december 2010 13:29

Ja nu kör vi igång en Veckans Blogg tävling igen! Det enda ni ebhöver göra är att länka till min blogg och säga att ni är med i tävlingen. Jag väljer ut 3 bloggar som sedan era vänner och bloggläsare kan rösta på! Superduper enkelt! Ni behöver såklart också skriva en kommentar här, att ni vill vara med och glöm inte kontrollera så att din blogg adress stämmer.


Vinnaren: Du får ha länk till din blogg hos mig i en vecka, länken kommer synas i ett eget fält i vänster spalt :) Imorn kl 20 utser jag de tre bloggarna som man sedan kan rösta på! Lycka till!


OBS! Lägg bara kommentarer här om ni vill vara med i tävlingen!


Av Sofia - 6 december 2010 13:12

1. Ett päron till farsa firar jul


Finns det någon som inte sett denna underbara filmen så gör det direkt! Jag tycker att denn filmen har det mesta, den är otroligt rolig!


 


2. Tomten är far till alla barnen


Jag har sett denna filmen hundra gånger men älskar den fortfarande. Tycker den visar mycket av det många av oss går igenom på jul + lite extra saker då :) Hysteriskt rolig!


 


3. Grinch


Ja vad ska man säga, Jim Carrey är ju hysteriskt rolig och det är han även i denna. Historien om The Grinch måste man ha sett i någon version och denna är nog den bästa


 


4. Santa Clause


Tom Allen har gjort 3 stycken Santa Clause filmer som alla hänger ihop. Jag gillar 3:an bäst men de andra är också väldigt bra. Mysiga julfilmer som jag tror de flesta gillar.



5. Ensam hemma


Denna filmen är en sån film som man verkligen känner nostalig när man ser. Jag såg alltid dessa filmer som liten och jag tycker att den är lika bra idag.

 


6. Four Christmas


Denna filmen är också en sån film som visar hur många har det på jul när man ska flänga runt halva Sverige för att hinna med alla man ska träffa.


 


7. Christmas with the Kranks


Ännu en ganska rolig rulle med Tim Allen i huvudrollen. Filmen handlar om hur det kan bli när man försöker resa ifrån julen. Rolig och underhållande!


    


8. Sunes Jul


Denna filmen tycker jatg är både mysig och rolig. Också lite av en nostalgitripp tillbaka till 90-talet. Peter Haber tycker jag spelar otroligt bra i denna.


 


9. Surviving Christmas


Denna lite udda julfilmen gillar jag handling på. Ben Affleck spelar en kille som ingen familj har och därför "köper" han en familj, de som bor i hans barndomshem bara för att få fira en jul med en "normal" familj


 


10. Bad Santa


En komedi om en tomte som inte är så snäll som han borde vara. Stundvis väldigt rolig! Billy Bob i huvudrollen.


 


Så nu har ni här fått lite jultips av mig vad ni ska se på tv:n i jul. Hoppas att ni tycker listan var bra och att det finns någon ni inte sett som ni nu vill se :)

Av Sofia - 6 december 2010 12:37

Tv3

20:00 Top model 14
21:00 Svenska Hollywoodfruar
22:00 Kvinnors hemliga liv


Kanal4

19:30 Halv åtta hos mig
20:00 Idol 2010: Vägen till final...
21:00 The good wife


Kanal5

20:00 Böda camping
21:00 CSI
22:00 Pensionärsjävlar


Jag avskyr verkligen programmen på måndagar finns verkligen inget bra som jag gillar :(

Av Sofia - 6 december 2010 12:31

Vet inte vad det är med mig men känner mig så hängig och slapp! Glad att ja inte ska jobba idag... Skulle vilja stå och stånga huvudet i väggen men det lär väl inte lösa så mycket bara ge mig mer huvudvärk! :(


Ska starx dra igång en ny Veckans Blogg tävling för den som vill vara med :)

Av Sofia - 6 december 2010 11:44

Ja i lördags stod ju överraskning på menyn och det blev faktiskt väldigt lyckat. Jag hade bjudit hit 2 av mina sambos vänner som han inte träffat på väldigt länge och han blev jätte glad. Det bästa var att han inte misstänkte nåt, eller han trodde att jag skulle göra nån middag så han blev ganska paff :)


Igår mådde jag apa, först mådde jag bra men sen vid 15 typ så fick ja en illamående attack som hette duga! Fy fasen, så glad att det är måndag idag och det är över :)

Av Sofia - 4 december 2010 15:08

Jag är precis lika trött idag som jag var igår, kanske var snäppet värre igår. När jag kom hem från jobbet så städade vi lite, det behövdes och vill inte ta lediga dagen imorn till att städa. Lika skönt att det är gjort :)


Ikväll ska ja ju fixa en liten överraskningen till sambon, ska inte berätta vad ifall han skulle läsa men ja hoppas att denna kvällen blir bra :)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards