*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 31 januari 2011 22:00

Ja nu har ja sett Spårlöst och som vanligt gråter ja som en tok! Visst att det programmet är sorglig på ett bra sätt men ibland kan ja liksom inte sluta, ja e en riktigt lipsill! Nu ska ja nog hoppa i säng och se en riktigt bra film :)


Natti natti på er!

Av Sofia - 31 januari 2011 15:11

Ja nu tänker jag köra något nytt på bloggen, Månadens Blogg istället för Veckans Blogg!! Det enda ni behöver göra är att länka till min blogg i ett inlägg på eran blogg och säga att ni är med i tävlingen. Jag väljer ut 3 bloggar som sedan era vänner och bloggläsare kan rösta på! Superduper enkelt!


Ni behöver såklart också skriva en kommentar här, att ni vill vara med och glöm inte kontrollera så att din blogg adress stämmer.


Vinnaren: Du får ha länk till din blogg hos mig i en hel månad, länken kommer synas i ett eget fält i vänster spalt!


På onsdag kl 20 utser jag de fyra bloggarna som man sedan kan rösta på! Lycka till!


OBS LÄS DETTA! Lägg bara kommentarer här om ni vill vara med i tävlingen! PS. Ni som redan varit med en gång får gärna vara med igen, nu e det ju nytt år! :) Glöm nu inte att länka i eran blogg!

 

Av Sofia - 31 januari 2011 15:06

Ja då är jag klar med min Facebook rensning! Fan va skönt det känns måste jag säga. Kan inte förstå varför jag inte gjort det innan för, det gör mig nästan lite arg på mig själv! Jag kan inte i min vildaste fanatasi förstå varför ja godkänt alla dom vännerna, det e ju folk ja inte ens pratat med på typ 10 år! Helt sjukt, varför ska jag veta vad dom gör och se deras bilder... Sjukt e det!


De vännerna som jag har, de flesta i alla fall, kan ja ju ringa eller smsa. Nu hr jag ju en del släktingar och vänner som inte bor här och en del bor utomlands så dom har jag kvar på FB. Ja har raderat folk ja tycker om men som ja aldrig pratar med!


Status just nu: 119 vänner, och ja känner mig stolt!

Av Sofia - 31 januari 2011 14:03

Ja nu var det bara 188 vänner kvar! Känns faktiskt som en stor befrielse redan nu. Konstigt att en sak som FB kan påverka en på ett sätt här sätt! Kan inte ens förklara hur, jag vet bara att det börjar kännas bättre nu!


Vad tycker ni själva om Facebook?

Av Sofia - 31 januari 2011 13:40

Ja mitt nyårslöfte var ju  att försöka traska ner lite i vikt, det har väl gott så där! Det som ja först och främst skulle ändra var:


* Sluta äta godis

* 2 långa promenader per dag

* Sluta dricka så mkt mjölk

* Ta mindre portioner

* Börja äta mer nyttigt


Mitt stora problem är inte att äta nyttigt, det är att det nyttiga ofta är så dyrt. Speciellt nu vintertid. Jag älskar grönsaker och äter det mer än gärna men bara på grönsaker håller inte mättnaden länge. Portionerna har jag minskat med hjälp av en mindre tallrik :) Väldigt bra tips, ät på en mindre tallrik! Promenderna har också gått skapligt, har slarvat lite men bara när det regnat eller blåst storm. Dricker bara ett glas mjölk per dag nu så det har ja verkligen lyckats med. Har gått ner 1,2 kg men det har gått väldigt sakta, men när man går ner sakta brukar det hålla i sig bättre! Så är på rätt väg i alla fall!

Av Sofia - 31 januari 2011 13:10

Ja nu har jag börjat min radering av Facebook vänner! Det var mkt svårare än jag trodde. Vill inte att någon ska tro att ja inte vill ha dom som vänner, jag orkar bara inte läsa det dom skriver eller vad dom gör! Mitt mål är att komma till 100 vänner och då kommer typ 40 av dom vara släktingar så 60 vänner tycker jag är okej!


Säg lycka till! :)

Av Sofia - 31 januari 2011 12:59

Skrev ju en dag att ja skulle och shoppa saker för ett presentkort. Jag glömde dock lägga upp bilderna, handlade bara för 200 och sparade resten för insåg att ja nog behöver lite när vi flyttat och vet inte riktigt vad än. Här kommer det ja köpte nu i alla fall, tyckte det va ganska mycket för 200 :)




Ljuslyktor och en dekorationssten som ja ska ha på ett ljusfat

Av Sofia - 31 januari 2011 12:47

Japp igår satte jag inte ens på datorn, hör & häpnas! :) Ja kände att min rygg behövde en dags vila från datastolen. Hoppas ni alla har haft en bra helg, jag har jobbat och mest latat! Längtar tills fredag för då ska ja och min bror åka till mamma i Gbg! :)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards