*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 29 januari 2011 17:45

ja nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen så ska försöka få med det som hänt sen igår kväll! Anders Bagge åkte ur Let´s Dance, ja tyckte det var lite synd. Även om han inte var den bästa dansaren så gillar jag hans sätt att vara och att prata. Men men så kan det hända!


Idag har jobbat några timmar sedan gick jag hem och sov då jag var skit trött. Sov inte alls bra inatt så fick ta igen några timmar :) Snart ska ja äta en macka med färska Smögenräkor och senare ikväll ska vi göra fiskssoppa, ska bli grymt gott!


Ikväll blir det att ta det lugnt och se tv! Vad ska ni göra för kul ikväll?

Av Sofia - 28 januari 2011 19:48

Säga vad man vill om Sverige men kämpar i handbollen kommer vi väl alltid att göra (hoppas jag)! Gubbarna kämpade så ävla bra tycker jag, trots en del missar med straff, målvakt, kontringar! Hade vi satt allt som vi va så nära på så hade vi vunnit lätt! Problemet är att Frankrike är så jädra duktiga, det kan vi inte ta ifrån dom. Frankrikes "lodis", lång hår och sliskig som en uteliggare bara väller fram mot svenska försvaret och deras målvakt står som 3 säckar mjöl. Då är det inte lätt att vinna, men bronset ska vi fan ha, om vi så ska slå ner dom för att få det!!


All eloge till det svenska laget som kämpar till sista minut och aldrig ger upp!!

Av Sofia - 28 januari 2011 13:07

Innan jag ska till jobbet idag tänkte ja gå och spendera upp ett presentkort på 500:- på inredning eller jag en butik som säljer hushållssaker och sånt! Hoppas jag hittar nåt bra till det nya huset! :)


Bild på inköpta sakerna kommer upp sen!  

Av Sofia - 28 januari 2011 12:23

Sitter just nu och testar ett nytt bröd, Pågens Rågbröd. Solros & lin frö i, känns nyttigt och väldigt saftigt för att va danskt rågbröd.Kostade typ 23 kr, så inte så billigt. Var nog ca 10-15 skivor i.


Ingredienser


Halvgrovt rågmjöl, vatten, surdeg på råg, solrosfrö (6%), linfrö (6%), rågkärnor, maltextrakt, salt, fullkornsrågmjöl, sirap, jäst och ättika.


 

Av Sofia - 28 januari 2011 12:05

Alltså med risk för att få nån suris på mig nu så tänker jag ändå ta risken att skriva detta. Det är så himla många bloggar nu som ploppar upp överallt som handlar om att man ska vara sig själv, och självklart håller jag med. Man ska vara sig själv till 110% men varför hålla på att skriva om det hela tiden, varför inte bara vara sig själv och sen va tyst om det?! Om man är sig själv, ska man då behöva berätta det för halva Sverige, varför inte bara vara sig själv och vara nöjd med det!


Bara en liten tanke...

Av Sofia - 28 januari 2011 11:44

Ja vilka dagar gillar ni och vilka dagar gillar ni mindre? De flesta gillar ju oftast helg men finns ju även bra veckodagar eller? :) Jag tycker mest om fredagar men gillar även onsdagar, oftast för att det går så mkt bra program då och att halva veckan har gått då! Måndagar är ju oftast grymt sega!


Vilka är de bästa/sämsta dagar ni har i veckan och varför?

Av Sofia - 28 januari 2011 11:40

Japp idag ska ja äntligen göra några timmar på jobbet, så typiskt att ja jobbar till kvart över sex, matchen börjar ju 18 men ja får helt enkelt skynda mig hemåt! Ikväll är det ju även Let´s Dance så måste ju se det med, älskar fredagar!! :)


Vad ska ni hitta på ikväll??

Av Sofia - 27 januari 2011 22:18

Ja nu har man ätit hemmagjord pizza, bara nyttigheter på för mig såklart ;) sedan har man sett en film med E.Norton och R.De Niro som ja blev ganska besviken på, Stone hette den. Hur tråkig som men var tvungen att se hur den slutade.


Nu ska ja dricka ett till glas vin, sen se film och sen sova. Imorn ska ja jobba kl 14 :)

Ovido - Quiz & Flashcards