*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 24 januari 2011 22:41

Nu har ja precis gjort hundarnas sista kvällstur och varit nere och hämtat upp köksmattan och sofföverdraget. Lite stolt över mig själv att all tvätt är klar, det är inte lätt att tvätta så mkt med två hundar man inte kan lämna.


Imorn ska ja upp tidigt, hatar att stå upp tidigt men imorn måste det göras efter vi ska till veterinären med Wilda och Elvis, ja hoppas verkligen det kommer gå bra. Håll alla tummarna ni har för oss imorn! Får se hur bilturen kommer gå, har 40 mins bilresa dit och Elvis är ingen som gillar att sitta i bur direkt  


Så sov gott ni som kommer somna! :)

Av Sofia - 24 januari 2011 19:10

Ja nu lät kanske denna rubriken värre än innehållet här kommer vara men jag vill bara visa er hur jag brukar sova på natten. Mina djur är sängliggare och ja e för snäll för att putta bort dom eller sätta ner dom på golvet. Så här sov vi nästan hela natten inatt! Bilden är lite fel i storlekarna och ja är inte så smal som ja visar här :)


1. Nova

2. Eddie

3. Meya

4. Iza

5. Selma

6. Wilda

(Inte konstigt att ja har ont i ryggen jämt kanske, 2 av djuren fattades dock, tack gode gud inatt. Ligger allihopa så får ja nästa ligga på golvet ;)


Av Sofia - 24 januari 2011 18:56

Fick en liten bloggutmaning här från Sandra som jag tänkte göra... :)


1 - Hur länge har du bloggat?
Ja det är nog 3 år nu men ibörjan var ja inte lika aktiv som nu. Hade då en annan blogg.

2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag tror jag har så där 5-10 bloggar ja läser varje dag. Ja läser inga såna där Kissie bloggar utan bara folk ja kommit i kontakt med via bloggen

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är nog dagboks


4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tycker dom nog absolut. Finns dock en del saker ja skriver om i bloggen som ja inte pratar om öppet men ibland behöver ja skriva av mig.


5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Gränser har jag allt men jag skriver om sånt som jag gör och saker jag tycker. Jag skulle aldrig skriva om sex och sånt i bloggen för det tycker jag inte rör andra.


6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar nog mest bara för att få skriva av mig av alla idéer och tankar ja har i knoppen


7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har jag nog inte gjort tror ja, vet egentligen inte varför. Har bara inte blivit av.


8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det kan det säkert. Ja tycker många bloggar är riktigt hemska och vissa handlar verkligen om saker man inte borde skriva eller visa öppet


9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag ser nog inga nackdelar men att blogga, det skulle vara att man kanske skulle kunna använda tiden på ett bättre sätt men annars inget direkt ja tänker på


10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag det tror jag absolut men man vet ju aldrig!


Jag utmanar Jenny, Cecilia och Veronica att göra samma sak! :)

Av Sofia - 24 januari 2011 17:12

Ja nu har ja avslutat imröstningen som pågått ett tag, 80 personer har röstat och så här blev resultatet. Glöm inte rösta på den nya omröstningen! Tack alla som röstat!


Vad stämmer bäst in på dig?
Jag är singel  
  51.3 %
Jag har fast förhållande, bor ej ihop  
  15 %
Jag har fast förhållande, bor ihop  
  18.8 %
Särbo  
  3.8 %
Änka/änkling  
  0 %
Gift  
  10 %
Skild  
  1.3 %
Av Sofia - 24 januari 2011 16:14

Euroshoppers absolut bästa vara, som ja anser då är Broccoliblandningen. Här kostar den bara 15,90 för 1 kg och den kan man använda till allt. Soppor, gratänger, wok ja precis allt :) Innehåller broccoli, blomkål och morötter. Jag tycker ibland att morötterna kan va lite sega om man har de för länge i värmen, fast helt okej för det priset! Finns att köpa på de flesta Ica butikerna.


Av Sofia - 24 januari 2011 15:58

Kanal 1

20:00 Guldbaggen 2011


Kanal 2

19:30 Trädgårdsapoteket (jätte intressant program där man lär sig göra egna hud/hår produkter m.m)


Kanal 4

19:30 Halv åtta hos mig
20:00 Familjen Annorlunda
21:00 Spårlöst

Av Sofia - 24 januari 2011 15:52

Ja promenaden för idag är klar, blir en snabbis till senare men alltid skönt när man gjort sin dagliga motion. Även om det känns tufft allt med viktnedgång så känns dte ändå skönt att ja sparkat igång mig själv nu! Har gått ner 1,2 kg nu sen ja började. Det är inte så mycket men det är på rätt håll, vill inte bara rasa i vikt för då vet ja att ja går upp lika fort igen sen. Idag har jag ätit soppa till middag, kiwi till mellanmål och ikväll ska ja testa att göra vegetariska mini pizza gjord på torilla bröd som botten. Tror verkligen att det kan passa mig :) Recpet och bild kommer upp om det blir bra! :)

Av Sofia - 24 januari 2011 13:58

Alltså igår fick jag tillbaka den konstiga ångesten när ja skulle sova... Ångest är verkligen en sak som är svårt att förstå sig på. Ja låg och tänkte på veterinär besöket med Elvis och grips då av lite panik, för vad händer om det är något jätte allvarligt med honom. Han har återkommande hosta, som låter förfärligt! Han är ju försäkrad men ja blir ändå så orolig. Önska man hade pengar så man kunde kolla djuren jämt men det kostar för mycket. När dom blir sjuka så måste man men är det bara något litet fel som går över så åker man gärna inte till veterinären i onödan...


Usch vill inte ens prata om det... Håll tummarna för oss imorgon!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards