*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 19 januari 2011 16:40

Har nu dammsugit och rensat bort en del saker som ska slängas. Det är otroligt hur mycket saker man samlar på sig på kort tid! Ska bli skönt att få bo i hus med mer plats och mer garderober snart :)


Vad har ni hittat på idag??

Av Sofia - 19 januari 2011 15:09

Ja nu är det dags att rösta på Veckans Blogg igen! Jag får ta hjälp av tre vänner som fick sätta 2,4 och 6 poäng på de tre bloggarna de tyckte var bäst och dessa tre blev det:


Regler för tävlingen:

* Man måste ha en godkänd bloggadress för att få rösta, alltså man måste ange sin blogg (gör man inte det tas rösten bort)

* Man får rösta på sin egna blogg och alla får rösta 1 gång

* Man får lov att göra "ragga" röster i sin egna blogg

* Skriv numret på den bloggen du röstar på i inlägget

* Den som vinner får sitt namn här i vänster spalt i en vecka (plus att ja ska försöka få in bild)

* Tävlingen avslutas fredag kl 19


Så kom igen och rösta nu!!


1. Jenny

 


2. Ebba

 

3. Hanna

 

Av Sofia - 19 januari 2011 14:18


Betyg: ****


Handling:

Filmen handlar om en man som heter Doug och allt som händer i hans liv. Doug och hans fru Lois förlorade sin dotter i en bilolycka. Lois klandrar sig själv för olyckan och har inte varit utanför huset på väldigt lång tid. Hon vill inte ens gå och ta in posten. Doug jobbar och står i men mår inte bra pga av sin fru. En dag ska han åka till New Orleans på ett semenarie och då träffar han 16:åriga strippan Mallory. Deras relation växer på ett sätt man inte tror ifrån början och Doug blir lite som hennes extra pappa. Frågan är bara vad frun kommer tycka när Doug har hittat en ny "dotter"


Reflektioner:

Jag gillade verkligen denna filmen, har väldigt svårt att sätta betyg på den. Jag som vanligtvis inte gillar Kristen Stewart särskilt mycket tycker verkligen att hon gör ett bra jobb i denna. James Gandolfini som jag innan bara sett i Sopranos tror ja, passar verkligen in i denna rollen. Det kändes väldigt bra att se en man ta så väl hand om en ung tjej trots allt hon säger och gör. Äntligen en man som vägar säga infrån och säger nej till alla hennes snuskiga förslag! Historien berör en verkligen och den handlar om tre människor vars öde snart kommer att förändras. Helt klart sevärd!


Fakta:

Originaltitel: Welcome to the Rileys
Biopremiär: 21 januari 2011
Land: USA
Språk: Engelska
Längd: 1tim. 40min.
Ålder: Från 7 år (Med tanke på alla ord och historien skulle jag säga 15 år)

Regissör: Jake Scott

Skådespelare: James Gondolfini, Kristin Stewart, Melissa Leo

 


Av Sofia - 19 januari 2011 14:13

Fördelar:
Billig, helt okej om man jämför med konkurrenterna


Nackdelar:
Innehåller inte buffelmjölk utan komjölk


Produkten

Jag tycker om att testa även lite billigare produkter ibland och det händer att jag hittar nya favoriter och denna är en av dom. Denna mozzarellan finns att köpa i alla Ica butiker tror jag och gillar ni mozzarella ska ni testa denna. Jag tycker att mozzarella annars är ganska dyrt, då den är odryg och man använder den nästan hela på en och samma gång. Skillnaden på denna billiga och den dyra är oftast buffel och komjölk.


Smaken är ungefär den samma som andra liknande men det som skiljer de dyra och denna mest åt tycker jag är konsistensen. Denna är inte lika mjuk och smälter inte lika bra i munnen som de andra men för priset så väljer jag ändå hellre denna.


Pris & förpackning

En sak jag inte gillar med dessa förpackningarna är att den blir snabbt dålig om man inte äter upp hela direkt då förpackningen bara är en tunn påse utan chans att stängas igen. Påsen innehåller 1 "boll", 125g och den brukar kosta under 10 kr


Av Sofia - 19 januari 2011 14:07

Ja har tänkt ha en ny kategori här i bloggen där jag kommer skriva om lite tips att leva billigare och idéer till hur man ska få mer pengar över. Jag kommer även skriva om varor jag testat, billiga märken och hur dom var!


Här kommer tips nr 1! Vi i Sverige slänger man för otroligt summor pengar varje månad. Ofta slänger vi mat som vi egentligen inte behöver slänga utan som vi bara tror att vi behöver hiva. Här är några tips för att undvika det:


Så slipper du kasta mat:

1) Planera, skriv en inköpslista.

2) Undvik impulsköp typ "köp 3 betala för 2".

3) Undvik storförpackningar av färskvaror.

4) Använd genomskinliga burkar i kyl och frys.

5) Sänk temperaturen i kylskåpet till max fem plusgrader.

6) Lär dig skillnaden mellan bäst före-datum och sista förbrukningsdag.

Bäst före-datum är satt med marginal och håller längre om varan förvaras rätt och i obruten förpackning-

Sista förbrukningsdag gäller för känsliga livsmedel som köttfärs och färsk fisk.

7) Lär dig hur olika livsmedel ska förvars för att hålla längre

8) Stänk vatten på torrt bröd, lägg det i plastpåse några sekunder i mikron.

9) Kompostera matavfallet så kan du få lägre sophämtningsavgift


Källa: DN/Konsumentföreningen i Stockholm

Av Sofia - 19 januari 2011 13:18

Vet inte om jag berättat det för er men på senaste har våra datastolar brakat en efter en... Dom är så fula med och samlar hår, ja hatar dom verkligen. Skulle köpa nya på jysk men de har inte haft dom inne så la ja undan 2 innan jul, dom skulle få in dom vecka 3. Ringde idag men då har han inte fått med mitt namn så inga stolar va undanlagda till mig! Men som tur va var han snäll och fixade till det billigare priset på de två sista han hade   


Så imorn ska mamma hämta dom och ja kan ÄNTLIGEN kassera de hemska och söndriga!!

Av Sofia - 19 januari 2011 12:57

Ja mer eller mindre måste jag säga att jag nog snart blir det! Huvudvärk och tandvärk i över en vecka nu... Så här länge har det aldrig varat eller jo det har det, men inte här intensivt. Mår piss. Idag har jag gjort en sak som brytit mot nyårslöftet IGEN, och ätit en pizza. Ja börjar snart bli deprimerad känner jag, orkar inte, knappt skriva i bloggen!!


Ja måste skärpa mig, sluta gnälla och göra nåt åt det men va fan ska man göra?? Tandläkaren kommer ändå bara skölja och det kommer göra AS ont. Ja har ingen lust alls med det! Vaknade inatt av att ja inte hade ont (hur knasigt det än låter) ja blev så glad tills typ efter en halvtimme när värken var tillbaka!!


SUCK... nu ska ja inte klaga mer idag, ville bara skriva av mig lite tandvärk!! :)

Av Sofia - 18 januari 2011 21:54

Fy fan va dåligt matchen mot Argentina gick, ib örjan hängde killarna på bra men i andra halvlek var det katastrof!! Argentinas målvakt bara räddade och räddade och Sverige gör klantfel och missar hela tiden. Jädrigt synd!!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards