*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 28 februari 2011 18:58

Fan va fort tiden går alltså... Det var ju ganska nyss som vi var och tittade på huset och då var det över 3 månader till vi skulle flytta och imorgon är det 25 dagar kvar :) Om vi har tur så får vi nyckeln redan den 19:de  


LÄNGTAR!!

Av Sofia - 28 februari 2011 14:25

Ja inatt gick ju Oscarsgalan för 83:dje gången och jag som älskar film och då dessutom har en filmsida var ju tvungen att stanna uppe hela natten. Tror jag somnade kl 06.00 Men det var det värt, galan var inte den bästa jag sett men många bra filmer som var uppe och vann den fina statyetten!


Alla priser kan ni läsa om här



Inception


The King´s Speech



Alla är ju så otroligt snygga denna denna kvällen men vissa mer än andra... Jag gillade verkligen Michelle Williams klänning men hittad ingen bild på den.


Några av de finaste & sötaste klänningarna bar:


Haliee Steinfeld - True Grit


Sandra Bullock

    


Camila Alves - Matthew McConaughey´s otroligt snygga flickvän!


Jennifer Hudson - Fulaste urringningen! Undrar om hon såg sig själv i spegeln innan hon gick till Oscarsgalan. Hur kan man gå med denna urringningen när man inte har jämn färg på brösten?!!

 


Sötaste och mest nykära paret var i alla fall Natalie Portman och hennes pojkvän. Jag tyckte verkligen att hon strålade och magen syndes knappt!


Av Sofia - 27 februari 2011 17:43

Nej nu ska ja stänga av dator och göra annat en stund! Har precis varit och handlat lite, så ja vågade mig ut med bilen till slut :) Det gick bra, men höll på att ramla 5 ggr innan ja kom in i bilen!


Ikväll blir det riktigt onyttig kväll med pommes, kotlett och sallad! Till efterrätt blir det chips! Köpte en ny sort idag men den va sådär. Gick att äta men kommer nog inte köpa den igen tror ja! Ja komemr nog alltid vara en Grillschips brud!  

 

Av Sofia - 27 februari 2011 14:13

Ja då var det söndag igen och helgen är över! Idag ska vi möblera om i vardagsrummet för inatt släcker dom ner comhem här. Känns tröttsamt att möblera bara en månad innan man ska flytta men samtidigt kan ja inte leva utan tv såm inte så mkt till val!


Ikväll kl 23.00 börjar Oscarsgalan för er som vill se det :) Vad ska ni annars hitta på en kall isig söndag som denna?

Av Sofia - 26 februari 2011 21:31

Denna kvällen blev inte direkt som ja tänkt mig... För det första hade ja planerat fisksoppa men pga av halkan så kom ja inte till affären så blev kassler pytt (typ) med ris, alltså det som fanns hemma :)


Sedan hejade jag på Linda P men hon gick i alla fall till 2:a chansen! Jag tyckte faktiskt att Borg´s låt blev bättre när man hörde den andra gången. Vissa låtar skulle man hört flera gånegr innan. Ja den va i alla fall bättre än Bentzing´s! Ja gillar verkligen Linda men hon gör alldeles för omogna låtar för min smak. 


Så nu ska ja ta mig ett glas vin till och tvinga min sambo att spela nåt spel med mig :)

Av Sofia - 26 februari 2011 20:50

Melody Club-Jag tyckte att låten var helt okej men inget ja kommer hålla på. Dom bjuder på en okej show!


Julia -Jätte fin röst men alldeles för tråkig för min smak. Låten är alldeles för seg också!


Lasse Stefanz - Goa gubbar men tyvärr inte alls vad ja ville ha Melodifestivalen! Dansbands mässigt är dom perfekta men inte i denna tävlingen!


Linda P -En av de bästa ikväll. Vilken röst! Jag brukar inte gilla såna här Celine Dion grejer men denna tyckte jag var riktigt bra. Ja fick rysningar!


Andreas - Jag blev helt paff när ja såg denna killen. Vad annorlunda och mognare han kändes. En bra låt tycker jag med bra fart!


Linda Bentzing- Ja vad ska man säga. Jag trodde att det var Lena PH som stod där! Hade hon inte typ exakt samma klänning & stövlar som Lena hade?! Linda bjuder alltid på fart och show men låten gillade jag inte alls!


Nicke Borg- Jätte fin röst tycker jag. Jag gillar Borg! Men tyvärr tror jag inte att han är en som går vidare sen. Jag väntat mig att låten skulle ta fart och bli nå¨n cool låt men tempot ökade aldrig. Väldigt synd! Men helt okej ändå!


Love generation- Fart och show bjöd dom på. Men gud så osynkade i dansen. Såg ju helt knasigt ut. Coola tjejer i övrigt men inget ja kommer hålla på! Låten var helt okej. Dessutom hade två av tjejerna mycket bättre röster.


Så jag kommer heja på Linda P går vidare till Globen. Som 3:a & 4:a säger jag Borg och Love generation eller kanske Bentzing! Men tror att Bentzing går till finalen för att hon hon!


Tyckte denna delfinalen var väldigt bra! Många som förvånade mig! Vad tyckte ni?


Av Sofia - 26 februari 2011 19:31

Hela bilarna ser ut som glas bilar, allt gräs ser ut som tjocka kristaller och träden har ut som glas. Jag har verkligen aldrig sett is så här... eller så här mkt!


Det är inte så jätte kallt men det räcker för isen att stanna kvar. Vad har ni för väder? Har ni också is överallt?

Av Sofia - 26 februari 2011 14:23

Telia har aldrig varit ett av mina favorit företag och nu ligger dom verkligen på svarta listan! De har kopplat in nya boxar överallt i alla lägenheter här istället för comhem som har fungerat felfritt i alla fall i 6 år. Så nu när man ska koppla in dom inser vi att man inte kan ha en vanligt tv-kabel utan man behöver en scart kabel. Problemet är bara att vi behöver en som går igenom hela rummet. Alltså typ 7 meter. Och det finns inte ens att köpa vad vi vet! Blir så jädra trött!!! Så nu måste vi möblera om. Kan ju inte leva utan tv den sista helgen vi ska bo här!!!!!!


Satans skit företag!!! Ja sa till dom att vi inte ser på tv i datarummet. Ingen använder det rummet till sovrummet dhär men ändå satte de boxen där när de kunde satt den i sovrummet!!! Suck!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards