*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 21 februari 2011 15:19

Ja ibland är det skönt att ha städhjälp här hemma (synd att de mest stökar ner & glömmer städa upp efter sig ;)


Undrar vad som gömmer sig under lakanet mamma?

 


Vi får vara två för att försöka lista ut det :)

 


Hoppas inte dom ser...

 


Attans... ja e avslöjad!

 

Av Sofia - 21 februari 2011 14:33

Ja låg igår och funderade på hur mkt jag förändrats sen tonåren. Inte så jätte mkt utseende mässigt (gått upp allt för mkt i vikt sen dess) men i mitt sätt att vara. Jag gillar att jag växt upp (i alla fall en liten del av mig) och att mina tankar ändrats men det finns mkt ja inte gillar också


* För grät jag nästan aldrig, bara när det "behövdes", nu gråter jag förr ALLT! Varken det är sorg eller glädje! Riktig lipsill har ja blivit!


* Förr var jag inte så rädd, ex min spruta och nål rädsla är helt hysterisk nu. Alltså jag håller mig lugn men skulle ALDRIG utsätta mig för att typ pierca mig igen. Hur fan ja vågade det en gång i tiden är helt otroligt!!


* Förr släppte jag lättare saker, nu måste jag fundera & fundera tills hjärncellerna får spratt!


* Förr mådde jag bra! Nu mår ja dåligt för minsta lilla, även om ja håller det inom mig och inte gnäller om det så känner jag det nästan varje dag. Jag antar att när man har det svårt i familjen så tar det hårdare än man tror...


* Förr hade jag fler vänner, egentligen kan ja inte påstå att jag saknar dom särskilt mycket men just den saken att ha många runt om sig. Jag har inte alls ont av att inte ha många vänner. Dom jag har nu står jag väldigt nära och det räcker men på nåt sätt känns det ändå tomt...


Har ni förändrats mycket i ert sätt att vara sen ni var yngre??


Dagens lilla tanke...

Av Sofia - 21 februari 2011 13:26

Ja väntar alltid på att få ny info från kanal 5 när alla mina favorit program har premiärer. Här är några av datumen:


  • Ullared 21/2
  • Grey´s Anatomy 16/3
  • Desperate Housewifes 15/3
  • Off the map - ny serie som verkar grym 16/3

I Off the Map följer vi ett läkarteam i Sydamerikas djungel där kliniska operationsrum och välfyllda medicinförråd är utbytta mot enklare förhållanden - men där privata känslor i kombination med stort hjälpbehov fortsätter skapa stor dramatik. Låter bra, eller hur? Läs mer här


Av Sofia - 21 februari 2011 12:35

Ja nu har Big Brother startat upp och det verkar vara det nya huvudämnet för dagen! Jag har följt några av säsongerna men har inte alls varit så road. Istället för att söka till BB borde vissa söka hjälp. Om de är så korkade som de utger sig för att vara så är det bara tragiskt! Visst kan det vara kul att se när vissa gör bort sig osv! Jag skrev ju ett inlägg innan om BB, om Gry Forsell. Jag förstår fortafarande inte varför hon som är så proffsig är med i detta program men men...


Såg  att det var en som är mamma till tre barn som skulle vara med. Jag hade då ALDRIG lämnat mina barn för att vara med i BB. Chansen och % att vinna är ju ganska lite per deltagare! Det var väldigt många udda karaktärer med i denna säsongen!


Har ni sett starten eller skiter ni totalt i BB?

Av Sofia - 21 februari 2011 12:21

Hejsan alla bloggvänner!


Idag vaknade jag med huvudvärk igen. Får se hur det blir under dagen. Den 7 mars har ja fått tid till tandläkaren för att se om jag har hål (vilket jag vet att ja har) och för att kolla om ja spänner eller gnistlar tänder på natten. Kanske kan det vara därför denna hemska huvudvärken hänger över mig. Sedan ska ja också skaffa nya glas till mina glasögon. Ögonen har försämrats ännu mer sedan jag fick dom så dags att byta. Tur att mamma hjälper mig att betala annars hade det aldrig gått!   


Vi har ännu inte hittat en bil. Segt att vänta när man gärna skulle haft en bil nu. Så idag ska ja kolla lite bilar och sedan vet ja inte riktigt mer vad jag ska göra. Kanske packa ner galsen i vitrinskåpet. Använder aldrig dom ändå :)


Vad ska ni hitta på idag??

Av Sofia - 20 februari 2011 15:31

Söndagar är underbara dagar! Och när vädret är så här fint gör det bara dagen bättre. Just nu har jag rensat ur den stora garderoben i datarummet så mamma ska kunna ställa eller hänga in saker där. Fan va mkt skit vi har alltså... det e helt sjukt att jag inte rensat det innan! Så nu står det lådor överallt i hela lgh:en, får se hurlänge jag klarar att leva så här :) (jag hatar oordning)

Av Sofia - 20 februari 2011 14:15

Jag älskar verkligen Tradera! Där kan man hitta precis allt och till mycket bättre pris än vad man i vanliga fall skulle köpa det för. Idag vann jag 3 stycken videoband till kamera för 155 kr :) Ett band kostar typ 150-200 kr annars så det var ett riktigt kap. Har bestämt att vi ska filma lite nu när vi flyttar och så. Kan vara roligt för ens barn att se en dag :)

Av Sofia - 19 februari 2011 21:30

De två som jag ville skulle vidare i Melo gick vidare! Fan va underbart. Denna kvällen tyckte jag var en av dom bästa nu 2011 för här gav de verkligen allt och gud så glada dom blev! Erik Saade är verkligen en riktigt tonårsdröm ;)


Plattones var otroligt glad!! Blev så glad för deras skull för dom förtjänar det verklöigen och så underbart att det kommer med olika typer av låtar och musikstilar. Känns verkligen som de blinner för musiken och det känns det som om att många har glömt bort hur man gör!


Så en väldigt bra melo-kväll ikväll :)

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards