*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 19 februari 2011 20:54

Ja då har alla bidragen sjungit och jag har såklart lite åsikter ;)


Linda Sundblad - Jag förväntade mig en tuff låt med fart och fläkt men istället blev det nån gullo låt med hjärtan och röda färger! Besviken jag blev, trodde verkligen hon skulle va bättre. Om man tänker på när hon sjöng Bimbo så är det så längt ifrån det kan komma!


Simon - Jätte fin röst och låt men inte alls en schlager. Jag hade faktiskt rysningar! Men som sagt tyvärr ingen schlager låt och han skulle inte ah en chans i Stora Melo!


Sara L - Okej låt men inte mer. Blev lite paff att se henne i denna tävlingen, kändes lite halv billigt att ligga på ett glasbord och åma sig!


The Playtones - Jag gillade denna låten och jag gillar dom, näst bäst ikväll! Lite unik typ av musi är ett stort plus!


Shirley och co - Okej låt men inte alls min favorit. Detta kändes inte alls som Shirleys typ av musik.


Sebastian - Bra låt! Gillar verkligen Sebastians röst. Han är så otroligt söt med, det e ett plus ;)


Sara Varga - Fin röst och låt här med men gud så tråkig!


Erik Saade - Som väntat var han bäst ikväll! Bra låt och bra underhållning! Högst poäng till Erik!


För övrigt så är skämten gansla låga denna med. Gillar de som "förhör" alla. De får upp stämningen lite i alla fall. Och va fasen gör P.H med här? Att dom inte tröttnar på sån här skit, allt för publicitet!


Vem tyckte ni var bäst?

Av Sofia - 19 februari 2011 18:54

Ja nu är det lördag kväll och jag har inte haft på datorn förrän nu! Känner att min rygg behöver lite datavila och jag med! Igår blev maten lyckad, eller jag förrätten som skulle vara räksoppa fick jag hälla ut för den blev inte alls som ja tänkt mig! Varmrätten som var fiskgratäng med pressad potatis blev väldigt gott!


Ikväll blir det till att se Melodifestivalen, ja väntar fortfarande på en så där pang bra låt som ja kan heja på sedan! Även om Danny är min favorit så tycker jag kanske inte att hans låt egentligen är en schlager låt! Vem tror ni tar hem det ikväll?


Simon Forsberg, Shirley's Angels, Sara Varga, Erik Saade, The Playtones, Sara Lumholdt, Sebastian och Linda Sundblad?

 

Av Sofia - 18 februari 2011 16:49

Trots sol och vackert väder är det inte direkt nån värme ute! Varit ute en sväng med hundarna och allt städ är klart! Insåg att ja hade 2 ton tvätt men fanns ingen ledig tvätt tid så det får nog bli till veckan. Snart är det kväll :) JIPPIE!

Av Sofia - 18 februari 2011 13:35

Kanal1

20:00 På spåret
Se Skavlan i SVT play21:00 Skavlan
22:00 American gangster


Tv3

20:00 Tomorrow never dies
22:25 Bakom stängda dörrar


Kanal 4

19:30 Postkodmiljonären
20:00 Let's dance
21:30 Parlamentet


Kanal5

22:00 Fight club


För er som inte ska se på Letīs Dance så tycker jag att ni ska se American Gangster på 1:an för den är riktigt bra!

Av Sofia - 18 februari 2011 13:28

Ja vet att uja e lite knäpp men ja gillar faktiskt att städa. Jag kan vara hopplös! När ja kommer hem till mamma eller någon ja känner väldigt väl kan ja börja städa hos dom. Det är som en sjukdom ;)


Så idag när det e sol vill jag självklart hänga ut alla mattor och sängkläder! Dammsuga och diska har jag gjort så nu är det dammning & svabba kvar!  

Av Sofia - 18 februari 2011 12:38

Jag har ju länge velat bli kontakt person men vill vänta tills vi bodde i hus osv. Nu gör vi ju det snart! Jag mailade en på social kontoret som mailade tillbaka att de kan skicka en intresseanmälan till mig som ja ska fylla i. Jag vill veta lite mer om allt vad det innebär innan jag skriver på något. Han sa att jag kunde ringa. Egentligen tycker ja att det är ganska konstgit att de inte skickar med nån info grej med intresseanmälan. Det borde vara en självklarhet, för alla kanske vet allt det kan innebära att vara kontaktfamilj.


Vet inte hur jag ska göra, sitter och funderar...


Av Sofia - 18 februari 2011 12:22

Jag överlevde avmaskningen förresten. ibland önska ja att katter var lika dumma som hundar ;) Nej mena inte att hundar är dumma men dom är 110% lättare att lura i tabletter katter. Igår blev det Iza som var värst, dom surade hela natten för ingen sov i sängen förräns på morgonen!

 

Av Sofia - 18 februari 2011 12:14

Ja älskar fredagar, i alla fall de helgerna då man är ledig och bara kan göra vad man vill! Ikväll blir det såklart att se Letīs Dance men jag ska göra lite hemlig middag till sambon. Jag säger inte vad det är ifall han läser men ja lovar att säga efter! Ja hittar på recept själv så det kan bli hur som helst! :)


Vad ska ni hitta på idag? Vi har underbart väder med :)

Ovido - Quiz & Flashcards