*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 15 februari 2011 22:06

Ja då är det sanrt dags att hoppa i säng. Jagt tyckte verkligen att den hemlige miljonären var bra ikväll. Jag tyckte att de som fick mest pengar var de som verkligen förtjänade det bäst och som blev gladast & var mest tacksamma!


Jag ska försöka se nån film innan mina ögon går igen :) Natti natti!!

Av Sofia - 15 februari 2011 21:14

Ja hoppas att det blir ett bättre program denna gången än sist gång! Hittills verkar det helt okej :) Nån annan som ser programmet ikväll?

Av Sofia - 15 februari 2011 13:46

Ja nu när vi ska ska flytta så innebär ju också det att vi måste skaffa en bil! Jag måste säga att jag tycker att det varit skönt att inte ha bil, har lånat mammas när vi ska handla eller åka någonstans och det har räckt bra! En bil kostar bara en massa pengar, man måste köra den till verkstan och ibland vill den inte starta!! Vi har haft otroligt otur med bilar innan så nu ska vi köpa en för typ 10.000 och går nåt stort sönder så skrotar vi skiten... Ja orkar inte med en bil som bara ska krångla. Då gör ja mig hellre av med den!


Har börjat kolla på Blocket, där finns ju verkligen ett HAV med bilar! Jag vill ha en med sommar & vinter däck som gärna är bytt en del saker på, sedan vill ja gärna ha Saab eller Volvo. Ingen rost eller massa bucklor helst  


Jag hittade en rosa liten söt bil som jag kan tänka mig, undrar va sambon tänker om den  

Av Sofia - 15 februari 2011 13:33

Var och varannan blogg man läser så handlar det alltid om en massa saker man stör sig på, problem man har, eller om andra personer. Förstår inte varför man ska bry sig så mkt om andra? Varför tar inte alla bara hand om sig själva istället och skiter i vad alla andra idioter håller på med. Är så trött på att läsa inlägg om Kissie eller andra plast dockor som ingen egentligen bryr sig om!!


Varför inte lägga ner sin energi på de i sin egen närheten istället?? Och först och främst på bra saker!


Dagens lilla tanke...

Av Sofia - 15 februari 2011 13:14

Hur fan kan man gå runt med en mössa som är gjord på djur?? Det tycker jag är helt sjukt! Aldrig i hela mitt jävla liv skulle jag ta på mig något som kommer ifrån ett djur. Tänk att de avlivar friska djur för att vi ska ha kläder som egentligen är onödiga!!!


Fy fan va arg ja blir över sånt här!!!!


Läs artikeln på Aftonbladet här

Av Sofia - 15 februari 2011 13:05

Den bästa inresteringen jag gjort i hela mitt liv är denna "munkaveln" som jag egentligen köpte till Nova men som inte alls går att ha på henne. Hon får fullständig panik! Eddie som ni vet, skäller otroligt mycket!! Så nu har ja testat den på han, och TACK GODE GUD!! Han blir som en helt annan hund, han mår inte alls dåligt av att ha den. Tror snarare att han mår bättre då han lugnar sig och inte behöver vara hysterisk över minsta lilla fågel som flyger förbi. Det roliga är... att han kan skälla i den men han tror att han inte kan för en dag när min bror kom hit blev han så glad att han skällde trots att han hade den på men annars tror han inte att han kan.


Det ser hemskare ut på än vad det är. Han kan dricka och göra allt "vanligt" ändå. Bara det att han blir lugnare och skäller mindre. Hur bra som helst. Sätter bara på den direkt han börjar skälla, så får han ha den enliten stund och sedan tar ja av den! Super bra!


Av Sofia - 15 februari 2011 12:36

Igår kom mamma hem då hon är ledig denna veckan så nu håller vi på att städa ur huset och välja saker vi vill ha. Det känns så otroligt konstigt att "välja" saker som har varit morfars. Känns fel att vi ska slänga en massa saker som han har betalat för och gillat. Jag har väldigt ont av sånt här. Vill bara att det ska vara maj nu och att allt ska vara över...!

Av Sofia - 14 februari 2011 22:41

ja har längtat efter att gå och lägga mig då allt i sängen är rent och nytvättat! Skäms lite över att ja aldrig tvättat madrassernas överdrag innan. Var rädd att de skulle krympa och inte passa men nu testade jag och det gick utmärkt :)


Ikväll har ja sett på Spårlöst, tyckte programmet idag var okej. Väldigt kul att Mariana hade en syster som redan bodde i Sverige men gud va störande det måste varit för dom att de inte vetat det innan! Men men slutet gott allting gott!


Natti natti!

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards