*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 14 februari 2011 16:40

En ganska lång tid nu har ju jag försökt gå enr i vikt, jag har absolut inte bråttom och ska inte köra en sån där svält kur som ja brukar. Mina svältkurer har alltid fungerat men det håller ju inte i längden. Direkt du börjar äta så går du upp igen och det är inget kul! Nu har ja i alla fall gjort allt som ja bestämt:


* Börja motionera mer

* Slutat äta godis (bara lite nån gång nån helg)

* Slutat dricka 1 liter mjölk per dag

* Ta mindre portioner

* Byta ut ris/pasta/potatis till mer grönsaker istället


Men... Ja har bara gått ner 1,5 kg. Ja känner att ja tappar motiviationen när det inte händer mer på vågen. Ja vill verkligen gå ner men hur länge ska man hålla på när det inte händer nåt. Med tanke på mina förändrade matvanor så borde ja ju gått ner mer... VAD E DET SOM HÄNDER??

Av Sofia - 14 februari 2011 14:44

Ja nu har vi svabbat och dammsugit alla rum! Håller på att tvätta, ska tvätta alla madrass överdrag och sängkläder. Har också diskat en bamse disk + gjort rent i micron! Så ja känner mig ganska nöjd med mig själv just nu :)  

Av Sofia - 14 februari 2011 12:41

Tiden rullar verkligen bara iväg. Ibland är det bra när man längtar till något men det är lite skrämmande att tiden & åren springer iväg så fort. Minns inte att tiden gick så här fort för några år sedan... Eller ja tien går ju lika fort men ni vet vad ja menar ;)


Om 39 dagar ska vi flytta.. Om vi har tur får vi nycklarna redan den 19:de mars!

Av Sofia - 14 februari 2011 12:13

Ja vargjakten har ju hållt på ett tag nu och i Västmanland lyckas de inte skjuta en enda varg!! Så där kan man ju säga att vargarna vunnit, kanske har de kommit på vad som är på gång och hållt sig undan! Bra i alla fall tycker jag, jakt  är inte min grej!!


Av Sofia - 14 februari 2011 12:10

Ja idag är det då alla hjärtans Dag så ja önskar er en bra sådan :) Ja har inte fått något än men sambon skickade gratis och mamma vid 08.00 men då vet ni ju alla att ja inte e vaken ;)


Idag ska ja försöka fixa lite här hemma och sen ska ja spela lite poker! Får se vad kvällen har att erbjuda, ska ni göra nåt speciellt idag?

Av Sofia - 13 februari 2011 22:09

Nej nu ska ja snart hoppa i säng & imorgon ska ja hitta på något kul att göra! Gjorde fisksoppa, oststänger och vitlöksbröd till kvällsmat, blev otroligt gott! Recpet & bilder kommer imorn.


Hoppas ni alla haft en bra helg, sov gott! :)

Av Sofia - 13 februari 2011 16:06

Är så trött på alla människor som inte plockar upp sin hunds skitar!! Det ligger stora ko bajsar överallt... Vissa gör ju grymt stora!! En sak somm är ännu värreär när de tar upp den men sedan kastar påsen var som helst, hur dum får man lov att bli?!!!


Ska man skaffa hund ska man fan ta upp efter den med!!

 

Av Sofia - 13 februari 2011 14:28

Bilder från promenaden :) 

             

Makrillviken




Vallevik i bakgrunden, kolla nere i vänster hörn, svanar på besök :)


Vallevik

 

Smögenbryggan

 

 

Smögenbryggan

 

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards