*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 31 mars 2011 16:27

Fy så kallt och rått det är idag. Fick höja värmen lite, förstår mig inte på denna värmen (luftvärme) känns ju som den spottar ut kall luft. Blir tokig! Det är billigt men det ska ju ändå bli varmt annars är det ju ingen idé.


Just nu regnar det med. Ja ska lägga mig och kolla på film och hoppas att den kan liva upp min stämning lite, ja ska se Morning Glory med Harrison Ford, Rachel McAdams och Diane Keaton...

 

Av Sofia - 31 mars 2011 15:28

Jag har alltid varit ganska snabb med att börja släppa ut mina katter när vi flyttat, större delen till det är att ja vet att dom är så trygga med oss att dom kommer tillbaka, det har dom alltid gjort. Denna gången väntade ja två dagar och sedan traskade jag och hundarna ut med dom. Wilda och Iris har fått vänta efter dom är lite räddare av sig!


Selma vandrar runt funderande...


Iza testar om rabatten är en bra toalett :) 


Elvis spanar efter snyggingar! 

Iris blev jätte glad när hennes kompisar kom in igen!

   

Av Sofia - 31 mars 2011 15:22

Imorse var jag på vårdcentralen och efter det tappade ja lusten till det mesta. För det försöta så gjorde hon en "vanlig" undersökning och sedan togs det 5 rör med blod. Stackars min lille arm. Men skönt att ha gjort det eftersom ja funderat på det. Sedan skulle hon skicka remiss in till Uddevalla sjukhus där ja ska göra en MR, alltså magnetrötgen på huvudet för att utesluta hjärntumörer och liknande. Ja som har som klaustrofobi ser inte detta som en särskilt bra sak, man kunde få lugnade innan och ja ska ta allt lugnade ja kan få!


Nu får ja bara hålla tummarna att ja får tid där inne fort, hon tyckte det var väldigt konstigt och ovanligt att vakna med huvudvärk varje morgon så hon tog mig på största allvar i alla fall..

Av Sofia - 30 mars 2011 19:12

Jag vet att det är onsdag och ingen öl dag egentligen men ville så gärna ta en med sambon i nya uterummet på balkongen. Vi spelade Geni med, och ja vann såklart! ;)När man sitter där ute och spanar ut över ängen så kan man verkligen njuta...


 

Nu ska ja göra rotfruktsgratäng med bacon och sedan blir det nog lite tv. Försöker hitta min kamera sladd för att visa er lite bilder men det hittar den inte bland alla saker   

Av Sofia - 30 mars 2011 14:29

Jag har alltid velat adoptera, ända sedan jag visste vad det innebar i alla fall. Jag har alltid velat ha barn men jag anser att det finns så många barn i världen som behöver ett hem så varför ska man inte då adoptera? Många frågar alltid mig: Men vill du inte ha ett eget? Vadå ett eget? Det blir ju ens egna barn trots att man inte fött barnet själv.


En sak jag tycker är så synd är att det för det första ska kosta så mycket och sedan att det tar en evig tid. Tror annars många bra familjer hade velat adoptera men istället väljer dom att skaffa "egna". Jag förstår att det ska vara jätte noga med rätt familj osv men det tar ju inte 1-2 år att räkna ut.


Jag skulle helst vilja adoptera någonstans från Europa. Hudfärgen spelar inte nån roll men för att man ska kunna åka dit när barnet blir äldre osv.


Skulle ni kunna tänka er att adoptera? Eller vill ni bara ha "egna"? Skulle ni kunna tänka er från var som helst i världen om ni skulle kunna tänka er det?

Av Sofia - 30 mars 2011 14:25

Måste bara påminna er igen om att delta i Gissa antalet tävlingen! Det enda ni behöver göra är att gissa hur många besök jag kommer få i mars, imorgon är alltså sista tävlingsdagen!


Den 23 mars var det 1352 besök, hur många tror du att det blir?!


Kolla in tävlingen här

Av Sofia - 30 mars 2011 14:08

  Jag sitter och funderar över vad som gör mig lycklig... Oftast så är det dom där små sakerna som gör det. Igår satt jag ute och solade och då försvann alla problem långt bort en liten stund... Jag är så sjukt trött, har varit det ett tag nu tack vare denna huvudvärken. När den släpper lite, bara i några minuter ibland då känns det så otroligt bra. Känns som ja inte kommer ihåg hur det känns att inte ha huvudvärk längre...


Igår var jag på ungdomsmottagningen, ja ska egentligen inte gå dit längre men jag gillar verkligen min barnmorska. Vi satt och pratade i nästan två timmar :) Hon vet mkt om mig, inte såna saker som ni tror nu, hihi, men allt blandat. Hon känner många av mina släktingar och mkt som hänt min familj. Hon är otroligt bra att prata med. I alla fall så kom vi fram till att ta byta mina p-piller och istället äta mini piller. Östrogen kan ge en viss huvudvärk och är inte bra när man har migrän eller ja de p-pillerna ja hade var inte det. Så ja ska byta till mini piller, ja hoppas det kommer funka bra. Mina p-piller är det bästa som hänt mig, då jag innan hade mens i 16 dgr, fick också reda på att ja ätit p-pillren i 13 år  gud va fort tiden går, det kändes som det var kanske 10 år, högst!


Imorn ska jag till Vårdcentralen och fortsätta där, ska bli spännande att se vad hon säger. Förhoppningvis kan ja få några bra värktabletter i alla fall...


Suck... Men men man ska inte klaga ;) Förutom huvudvärk så är livet ganska bra just nu  

Av Sofia - 30 mars 2011 13:47

Jag förstår att Annie i Big Brother verkligen är sur på Madde egentligen men den roasten hon gjorde var nästan lite för elak. Roast tycker inte ja ska vara elak utan bara taskig på ett skämtsamt vis, när man blir elak så påminner det för mkt om nutidens Betner (skriver nutiden för förr så gillade jag han men nu tycker jag bara han pratar sex och är för elak)! Jag tyckte typ Martin´s var helt okej... Maddes var ju ett skämt, fan vilken dålig humor och inlevelse hon hade.


Ska bli kul att se men ja tror inte ja kommer gilla Annies alls, det blev för mkt!


Vem tror ni kommer vara bäst/sämst??

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards