*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 17 mars 2011 15:27

Alltså allvarligt talat, nästan varje gång ja går in på min blogg så kommer låten upp i min hjärna och det slutar inte. Har hållt på så här sedan 2 månader nu... undrar om det är ett tecken till mig själv ;) Svullo gjorde ju den låten på slutet av 1980-talet men varför finns den i min hjärna? Har nog inte hört den på 10 år och så helt plötsligt kommer den upp varje gång ja loggar in på bloggen!


Haha vad knäpp jag är! Kände att ja nu var tvungen att skriva om det så låten kanske kan lämna min hjärna i fred   

Av Sofia - 17 mars 2011 14:51

Hittade denna och tyckte den var lite rolig så lägger upp den här...


Det är viktigt att tänka på
miljön, här är lite energisparartips !

 1) släck laman och tänd varandra....
2) sänk rumstemperaturen och värm varandra......
3) stäng av tv:n och
sätt på varandra!!!!
Av Sofia - 17 mars 2011 14:24

Först blev det Sveriges Mästerkock, blir helt tokig på det programmet snart. Trodde man skulle få se och lära sig nåt men allt handlar ju bara om tävling. Kax-Jennie är tyvärr fortfarande kvar och kommer nog vara ett tag. Igår åkte Johanna och det tyckte ja va bra eftersom ja vill ha kvar Adam & Björn! Vet inte ens om ja ska fortsätta se det, känns inte alls som ja trodde att det skulle göra!


Grey´s tyckte jag var bra igår, hände mycket! Tyvärr fick ja inte se så mkt av Jesse Williams som ja hoppats på men det gick ändå ;) Känns som att den serien har börjat fokusera på så många kararkärer att vissa får för lite tid!


Off the map, jag gillade det programmet och det komemr jag att fortsätta se. Det påminner ju ganska mkt om Grey´s egentligen men detta är i djungeln. Som vanligt är huvudläkaren en snygging ;)


 

Av Sofia - 17 mars 2011 14:08

Ja då har man fått ny tid nere på vårdcentralen, känns bra på ett sätt även om ja inte alls är sugen att gå dit. Den 31 mars, så får snällt vänta i ytterligare 2 veckor, vården i detta landet är helt vansinnigt dålig. Vet politikerna om hur det är så är det en hel skam att dom får sitta kvar, så här skulle det inte få lov att vara!


Insåg förut idag när ja pratade med mamma att det är över 3 månader sen huvudvärken började, första gången var i början av vecka 2 och sedan dess har det fortsatt. Blir spännande att se vad dom säger den 31:e i alla fall!

Av Sofia - 17 mars 2011 13:08

Alltså man förstår ju att det kommer bli mkt nytt i nästa Idol då halva personalen är utbytt men frågan är väl om det kommer bli bättre... eller sämre? Ja älskar verkligen Andreas Carlsson, varför ska inte han vara med? Bara för att Jidhe inte är med, det låter ju bara konstigt. Dessutom tycker ja nog att de kanske kunde bytt ut Laila när de ändå är i farten, hon tillför inte alls så mkt tycker jag. Men slutar Anders Bagge, då ska ja fasen sluta se! Hur ska det gå med Bard i juyrn? Och vem fasen är han med flinten? :) Det är något mer personer och flint och komma med i Idol juryn, kanske får Laila raka av håret för att passa in bättre ;)


Jag gillar verkligen Per Lärnström i radio men frågan är hur han kommer vara som programledare, man får ju ge han en chans i alla fall, Cecilila Forss är ganska rolig så det kanske kan bli bra!


Vad tror ni?

 

Av Sofia - 17 mars 2011 11:52

Vaknade med värsta huvudvärken idag och kom knappt ur sängen! Helt slut i huvudet men var ju tvungen att ta mig ut med hundarna. Min nya hyresvärd ringde imorse och hade för sig att vi inte skulle få nyckeln förrän nästa lördag men han lovade att dom skulle fixa så vi fick en nyckel nu. Hade varit så typiskt om det inte hade gått, har alltid otur med sånt!!


Nu ska ja fixa middag till min bror och mig, sedan vräka i mig lite tabletter och hoppas att värken går över!

Av Sofia - 16 mars 2011 20:14

Trots att ja minskat mina portioner mkt så går ja inte ner i vikt, tror ja! Jag har bestämt att bara väga mig när ja själv känenr att ja gått ner. Så det får vänta... just nu känner ja mig som en halv blåval med noll makt över att minska till valross ;)


Så jag väntar, idag har jag ätit en omelett med svampstuvning, 2 knäckebröd och nu pasta med skinksås. Proppmätt och tjockis!


Nu är det snart dags att slå om tv:n till kanal5 (om ni inte redan har på den) och invänta Grey´s Anatomy! Bara tre hela dagar tills vi får nyckeln!   


(jag vet, det är ett jävla tjat om den jädra nyckeln)

Av Sofia - 16 mars 2011 15:29

Ibland önskade jag att man kunde rensa varenda dag! Känns så  skönt att slänga sånt som ändå bara ligger. Dessutom fick ja ut lite saker på Tradera med, bla en digital kamera som nu fick bud på 300 kr :)


Just nu har ja rensat och plockat ur skafferiet och nu ska ja vidare till sängkläder och duk skåpet. Får se om det blir nåt att slänga där! Ja e nog ganska tråkig när det kommer till dukar och använder mest samma hela tiden...


Vad gör ni en solig dag som denna?? Missa inte preimären av grey´s Anatomy ikväll & snyggingen Jesse Williams!

   


Ovido - Quiz & Flashcards