*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Sjukvården gör mig arg!!

Av Sofia - 7 april 2010 13:16

Jag blir så jädra irriterad!!! Inatt har morfar varit sämre... för er som inte läst det innan har han bukspottkörtelcancer med spridning till levern. Han har aldrig innan varit sjuk, eller jo en gång för 65 ÅR sedan låg han på sjukhuset. Han har aldrig ätit tabletter eller nåt sånt. Bara haft influensa ibland som alla andra. Han har alltså aldrig haft hjälp av sjukvården etc.


Nu i alla fall inatt har han varit jätte dålig. Spytt blod & slem och inte sovit. Han hinner inte gå på toa då han e så svag. Inatt har mamma sovit där och hin och min moster har varit där i 2 veckor nu. Varje natt, varje timme. De har försökt klara allt själva fast det går ju inte hur länge som helst. Sjukvården är där på morgon och kväll och sätter dropp, det e allt de gör. Inget städ osv. Fast nu hade mamma ringt bort till hemmet då morfar har en plats där som väntar, fast nu hade de gett den till nån annan. Så nu kan han ändå inte komma till hemmet förrän kanske måndag!! Sånt gör mig så irriterad....!!! När man hela livet har skattat och allt sånt så borde man som gammal ha lite rättigheter! Fast så e det inte längre... staten bryr sig inte om dom gamla. De ska ju ändå snart dö. Det e fruktansvärt hur det kan vara. Gamla som e friska som inte ens får bo ihop! Det e ju sjukt!!!


Satan va sur ja e nu....  

 
 
Lyllan

Lyllan

7 april 2010 13:32

Tacker att hela sjukvårds systemet just nu är sjukt. Finns ingen logik eller hjälp för de som verkligen behlver den

http://gasoline.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

7 april 2010 14:02

Ush , jag förstår dig :(
Skrev faktiskt lite om det idag i ett inlägg.
Det är så hemskt att så många gamla får lida för att de ses mer som ett problem än som människor :(
Svårt att sitta här och säga ngt bra och försöka peppa, vet iaf lite hur det är eftersom min morfar är sjuk han med.
*kram*

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

7 april 2010 14:18

Ärligt talat är morfar mer döende än sjuk, han har KOLs (lungsjukdom) och just nu är det nästan så ban önskar att döden komemr snart för som du säger är det svårast att se dem lida så mycket ...

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards