*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Läsvärt 2

Av Sofia - 12 april 2010 13:31

Här är ett till brev ja fått ifrån en tjej... Läs och kommentera gärna om ni känner att ni vill säga henne nåt


Hej Dixxon bloggen!


Jag är en tjej på 26 år som är singel och bor i Helsingborg. Jag hade en bra uppväxt med min mamma. Pappa typ försvann nör jag var 3 år. Han hade flyttat utomlands med någon ny tjej och mamma kunde inte mycket göra. Hon jobbade en del fast vi hade det bra. Jag skulle inte vilja ändra något. När jag var 12 år träffade mamma en ny man. Innan dess hade hon ingen och han kom ju lite in och "störde" vårat bra liv. Jag försökte gilla honom för mammas skull men jag kände att allt inte var bra. HAn var snäll och så men kunde kommentera mig konstigt inför andra. Han ville alltid påpeka att jag inte var hans. När ja var 14 kom min första lillasyster. Tyvärr blev min mamma dålig efter födseln. Depprimerad och ångest och en del annat. Så då tog han över allt! Jag bestämde allt ja skulle göra och inte göra. Körde med mig som bara den. Jag fick städa och fixa och göra allt och han tog åt sig "äran". Efter något år blev mamma bättre. Tyvärr blev hon med barn ganska snabbt igen så då fick jag ett till syskon. Allt blev värre och de började göra familje saker utan mig. Ja fick aldrig följa med om ja inte betalade för mig. När jag var 18 år gick jag till soc, de hjälpte mig med lägenhet efter många om och men och lite senare fick jag ett jobb så nu sköter jag mig själv. Fast jag mår inte bra. Ringer ofta hem och vill prata med mamma men han säger att hon e upptagen. Får knappt träffat mina syskon nåt. Han vill inte ha mig i "hans" familj överhuvudtaget. Ni undrar säkert varför inte mamma gör nåt? Hon är så svag så hon kan inte säga emot honom. Sist min lilla syster fyllde år fick hon strida i veckor för att ja skulle få komma på kalaset. Tycker så synd om henne för hon är inte alls sån här egentligen men han är som en tyrann! 


Vad ska jag göra? Någon som känner igen sig eller har något tips till mig?


Tack på förhand / s

 
 
Bella

Bella

12 april 2010 15:11

Usch vilken hemsk situation du är i. och verkar som din mamma också sitter i en. Har du och din mamma pratat ut om detta? Om hon själv mår dåligt kanske hon väljer att inte se problemet med dig. Jag hoppas verkligen din mamma lämnar den här skit gubben!!
//Bella*

http://truelies.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

12 april 2010 15:43

Jag önskar så att det fanns fler terapueter & psykologer att tillgå och att det itne var så dyrt :(
Du hade säkert behövt prata med någon, för det finns så mycket orättvisa i den historien du berättar!
Jag hopaps i allt detta att du inte göra (som man så ofta & gärna gör) skuldbelägger dig själv av olika anledningar.
Tyvärr kan man nog inte säga annat än att din mamma verkar vara sjuk (jag menar itne detta på ett negativt sätt) för INGEN mor tar frivilligt avstånd från sitt barn.
Det enda råd jag kan ge är att prata med andra släktingar om detta om du har den möjligheten och se om det bara är dig det gäller eller om han försöker avskärma din mamma från alla på hennes sida, för det är psykisk misshandel!
Jag hoppas att din mamma hittar styrkan att säga ifrån!
Mvh
Vivi

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards