*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Dagens Film recension- Death at a funeral

Av Sofia - 5 augusti 2010 12:42


Death at a funeral


Handling



Denna filmen är lite svårt att skriva en handling om då den har så otroligt många karaktärer och händelser att berätta om men jag ska försöka göra mitt bästa. Filmen handlar om en man som har dött och på begravningen ska hela tjocka släkten synas som aldrig syns annars och då går allt åt hel**** kan man lugnt säga. för det första får dom reda på att deras pappa har hans en älskare och han pressar dom nu på pengar. Deras brors dotters kille råkar få i sig en drog innan begravningen så han är hög hela tiden. De två syskonen var pappa har dött, tjafsar om precis allt de kan tjafsa om och alla andra i filmen ställer till med någon egen scen i filmen, frågan är bara om de nu kan avsluta denna dagen som vänner?



Personliga reflektioner



Som ja sa är denna filmen otroligt svår att skriva en handling om för det handlar precis lika mycket om många personer så man vet inte riktigt vem som står för huvudrollen. För övrigt så gillade jag filmen, och ja fick mig en del goda skratt. Otroligt många kända ansikten är med och speciellt roligt tyckte ja va att se Danny Glover, Lawrence och Rock. Detta är verkligen en rörig film men absolut inte så rörig att man inte förstår handlingen. En perfekt komedi för en rolig hemmakväll!



Info


  • Originaltitel:Death at a Funeral
  • Land:USA
  • Språk:Engelska
  • Ålder:Barntillåten
  • Distributör:Sony Pictures
  • Inspelningsår: 2009
  • Längd: 92 min

Skådespelare



Keith David ... Reverend Davis
Loretta Devine ... Cynthia
Peter Dinklage ... Frank
Ron Glass ... Duncan
Danny Glover ... Uncle Russell
Regina Hall ... Michelle
Kevin Hart ... Brian
Martin Lawrence ... Ryan
James Marsden ... Oscar
Tracy Morgan ... Norman
Chris Rock ... Aaron
Zoe Saldana ... Elaine (as Zoë Saldaña)
Columbus Short ... Jeff
Luke Wilson ... Derek
Regine Nehy ... Martina 

 

 
 
Daniel

Daniel

5 augusti 2010 14:54

Låter som en rörig film med många karaktärer å drama, får bli en söndagsfilm i höst!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 27 september 2012 15:08

Ja bloggar på en annan adress just nu, besök mig gärna där      http://bian.bloggplatsen.se ...

Av Sofia - 29 mars 2012 10:55

Känner att mina rubriker inte är allt för roliga men det e ju sanning i alla fall!   Igår var ju min ledig onsdag o ja gjorde stan med Matilda. Fick köpt allt ja vill ha till huset: Hylla till källaren, lampa, svartatavlanfärg, mörkläggninsgardiner o...

Av Sofia - 28 mars 2012 11:44

Varför i helsike e inte vädret bra idag då?? Så typiskt när ja hade tänkt greja på utsidan lite... Man får ta alla dagar man kan för sånt när man har hus :) Om en stund ska ja åka in o handla shoppa lite saker till huset. Sov första natten med en ny ...

Av Sofia - 27 mars 2012 11:53

Idag är det tisdag o imorn är ja ledig :) Ska nog åka in till Torp köpcentrum och handla lite saker till huset, man får passa på när man precis har fått lön! Börjar ett idag, ja hoppas det e lika fint väder imorn. Idag har ja fått röjt upp lite i käl...

Av Sofia - 22 mars 2012 20:57

Har varit så där sjukligt trött i tre veckor nu, varken ja sover eller inte så e ja trött. Är nog bara i en dålig period! Trött ikväll med men ska se Revenge nu som är min nya favoritserie :) Imorn är det fredag å det e sjukt skönt att det snart blir...

Presentation


Jag heter Sofia & är 26 år. Bloggar om allt som händer mig och min familj som består av 2 hundar & 6 katter!

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30 eller äldre

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards