*DixXon- Tv, film & mycket mer...*

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 7 februari 2011 12:40

Jag funderar starkt på att säga upp vårt fast bredband/hem telefon nu när vi ändå ska flytta. Då är tanken att vi ska byta till mobilt bredband istället men jag är så orolig att det inte ska fungera. Tele2 verkade ha bäst täckning dit vi ska flytta men undrar ändå om nån annan har erfarenhet av mobilt? Vad har ni för abonnemang och hur fungerar det för er?

Av Sofia - 7 februari 2011 12:28

Jag sitter här och funderar över vår flytt! Funderar över när jag egentligen behöver börja packa ner saker? Det är ju ganska långt kvar, men av en anledning så står man alltid där i sista sekund och funderar över varför man inte började innan.


Jag har flyttat många gånger i mitt liv tycker jag, jag är ju bara 25! Först bodde jag på Smögen tills jag var 16, sedan flyttade jag till Lysekil för att gå på gymnasiet där. Där bodde jag i 4 olika lägenheter under 2 1/2 år. Sedan flyttat vi till Hunnebostrand, sedan Strömstad och sedan till Runden (ligger i Sotenäs). Sedan tillbaka till Smögen och nu snart upp till Röd. Så jag har alltså flyttat 9 ggr, dett tyycker jag är ganska mkt. Jag kan visst aldrig bestämma mig ;)


Hur många ggr har ni flyttat och hur lång tid innan brukar ni börja packa? Ganska svårt att säga men vi har en trea + två förråd som ska med!

Av Sofia - 7 februari 2011 12:22

Igår bloggade jag inget då jag hade migrän hela dagen, fy fan va jag mådde. Spydde och låg i sängen hela dan i mörkt rum. Migrän är verkligen hemskt att ha, man tror nästan att man ska dö! Är så glad att det är måndag och ny dag idag!


46 dagar kvar tills vi ska flytta!!

Av Sofia - 7 februari 2011 12:12

Ja nu äntligen har ja fått rett ut vem som blev vinnaren av Måndens Blogg!!


Danne - Väldigt roligt att en kille vann tyckte jag, på tiden!! Grattis till Danne som kommer bli länkad i en månad! Klicka på loggan för att komma till hans blogg!



Ps. Nästa Månadens Blogg tävling börjar i slutet av ferbruari!

Av Sofia - 6 februari 2011 02:27

Hur lyckligt lottad jag är! Många tycker att jag är annorlunda för att jag gillar djur. Jag har kämpat för alla mina djur, nu är vi en familj och alla mår bra! Är det mer onormalt än en familj med 5 barn? Jag jobbar varje dag med min djur och ja kommer aldrig ge upp. Det låter kanske lite "kliché" men det är sant! Utan mina djur skulle jag inte vara där jag är, dom får mig att må bra och jag försöker göra deras liv här till det bästa! Är det fel? Ja vem fan vet? Vem vet vad som är rätt? INGEN!


Alla ni som står för djurens rätt där ute borde verkigen visa det, för vi behövs!


Mitt sista för ikväll, var kanske inte det trevligaste men det var sanning till 120%! Finns inget jag vet som är värre än djurplågeri, det står jag för till tusen! Så sov gott nu ni alla och fundera på saken..!

Av Sofia - 6 februari 2011 00:48

Hmm.. mina låtar gick ju verkligen vidare... dock hängde jag inte med vilka som kom till 2:a chansen. Ja var nog så glad för att de två ja röstat på gick vidare :) Ja dricker vin just nu och är nog snart lullig så borde nog sluta snart ;) Varför kan det inte bara jämt vara lördag?! :)


Gick rätt vidare tyckte ni?!

Av Sofia - 5 februari 2011 20:59

Melodifestivalen 2011 i Luleå imponerade då inte mig! Visst det finns en del potential men inte mer än det! Här kommer låtarna lista med poäng 1-8:


(Klicka på länkarna för att se låtarna)


1 Poäng: Pernilla Andersson

En låt som jag tyckte va tråkig och gav absolut inget. Jag gick ifrån tv:n och grejade med annat. Pernilla har en fin röst men i melodisfestivalen med denna låten har hon inte att göra!


2 Poäng: Jonas Mattson

Egentligen en bra låt men kunde varit mer tempo i och mer energi till låten!


3 Poäng: Dilba

Stelt och tråkigt. Hon ser ut som en stel docka utan engagemang


4 Poäng: Le kid

Bra enerige och okej låt. Lite barnsligt för min del men helt okej!


5 Poäng: Jenny Silver

Mycket bättre än jag trodde men lite för dålig scenärvaro! helt okej låt!


6 Poäng: Rasmus

Mycket bra scenärvaro och positiv rytm! Riktigt bra!


7 Poäng: Swingfly

Bra låt och bra energi! Verkligen värda 7 poäng!


8 Poäng: Danny

Jätte bra låt med fart och snygg dans! Danny är verkligen en charmör! 8 poäng till kvällens bärsta låt!

Av Sofia - 5 februari 2011 20:05

Ja nu är Månadens Blogg tävlingen egentligen slut men Danne och Johanna fick lika många poäng! 9 röster var om ja nu räknat rätt, har räknat så där 30 ggr! Lite synd för en av er som hade 3 röster som inte räknas eftersom de var ej godkända bloggar dom angivit alltså fel på länken.


Om röstning


Så alltså kommer det bli en omröstning där de 21 första rösterna räknas eller om tiden imorn kl 22.00 gått ut utan att det blivit 21 röster så vinner den som har mest då.


*Nu får inte Danne eller Johanna rösta

*Man får INTE rösta från samma ip-nummer, den första rösten från ip-numret kommer gillas

* Glöm inte kontrollera så att blogg adressen är rätt

* Rösterna kommer inte att synas förrän röstningen är avgjord! Mer spännande så :)


* OBS! Ange nummer på bloggen du röstar på

eller skriv Danne eller Johanna!


1. Danne

Motivering: Äntligen en kille som ställer upp med en bra blogg och trevlig innehåll!



2. Johanna

Motivering: En blogg med väldigt blandat innehåll och mycket bilder!  


Ovido - Quiz & Flashcards